חמישה מצטרפים חדשים ליעלון: ראש איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין, שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יזהר שי, פעיל המחאה נגד נתניהו, עו"ד גונן בן יצחק, יו"ר מפלגת הבית הערבי לשעבר, עו"ד איימן אבורייא ועו"ד קרין מאיר רובינשטיין הודיעו היום (ראשון) על הצטרפותם למפלגת תל"ם, בראשותו של ח"כ משה בוגי יעלון, שהפכה למפלגה עצמאית לאחר שהתפצלה מיש עתיד.

יעלון הכריז על התמודדותה של מפלגת תל״ם בבחירות לכנסת ה 24 והציג את צמרת הרשימה בהצהרה לתקשורת. "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חריף, החמור ביותר שידענו", אמר בפתח דבריו. "מי שעומד בראש ממשלתנו, נמצא בניגוד עניינים חריף, עם מדינת ישראל. בימי המשבר הכלכלי הגדול ביותר שהיה כאן אי פעם, הוא מנע מאתנו תקציב מדינה".

"הוא גם מנע ומונע מינויים של שומרי סף ובכירים בשירות הציבורי, הוא לוקח את סדר היום של מדינת ישראל ואת האינטרסים של כולנו כבני ערובה, משועבדים לאינטרסים הצרים שלו, כנאשם בפלילים. הוא מוביל דרך של פילוג והסתה, של ריב ומדון בין כולנו - אזרחי ישראל. הוא מנסה שוב ושוב לקעקע את אושיות הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו כאן כדי להגיד לו: "עד כאן". תם זמנך בנימין נתניהו, אזרחי ישראל מראים לך את הדרך החוצה מבלפור".

יעלון הוסיף: "מעל חצי מיליון מצביעים, שהצביעו ל'כחול לבן' בבחירות האחרונות, אומרים בסקרים, שיצביעו לבנט, שקד, סמוטריץ', סער ואלקין - אלה שהכתירו שוב ושוב את משטר השחיתות וההפקרה. לכן, הכרחי ליצור אלטרנטיבה, שהציבור יוכל לסמוך עליה. רק כך יש סיכוי לשינוי".

"אזרחי ישראל, אני עומד לפניכם כדי לבקש את אמונכם למען עתיד המדינה", קרא. "המפה הפוליטית המתעצבת לנגד עינינו לקראת הבחירות הקרובות מציבה בפנינו אתגר עצום. אם אתם אזרחים ישראלים ציונים נאמנים, חרדים לגורל הדמוקרטיה ולזהותה היהודית של המדינה ורוצים שיח אחר, היום אני בא לומר לכם שיש מפלגה ראויה, תל"ם קוראת לכם".

רשימת תל''ם לכנסת ה-24 (צילום: איתמר שאול)
רשימת תל''ם לכנסת ה-24 (צילום: איתמר שאול)

הרשימה הראשונה של מועמדות ומועמדי תל״ם לכנסת ה–24 (סדר הרשימה אקראי):

  • השר יזהר שי
  • פרופ' חגי לוין
  • ח״כ אורלי פרומן
  • עו״ד גונן בן יצחק
  • עו״ד קרין מאיר רובינשטין
  • ח״כ אנדריי קוז׳ינוב
  • עו"ד איימן אבורייא 

יעלון הודיע כי בהמשך השבוע יוצגו מועמדות ומועמדים נוספים. 

מוקדם יותר היום יעלון בירך את עו"ד איימן אבורייא על הצטרפותו למפלגה: ''אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון. נציג הדור הצעיר, היזמי ופורץ הדרך של אזרחי ישראל הערבים. בשם השילוב וההליכה ביחד לעיצוב פניה של ישראל – ברוך הבא לתל״ם״.


עו''ד איימן אבורייא (צילום: דוברות תל''ם)
עו''ד איימן אבורייא (צילום: דוברות תל''ם)

השר שי מסר: "אני גאה להצטרף היום לשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, על מנת לשמש כיד ימינו ביצירת בית פוליטי למחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל. יחד נפעל כדי להפוך את תל״ם לכתובת עבור הציבור הרחב הנמצא במרכז המפה הפוליטית, שרואה בדמוקרטיה ערך ולא מכשול, שמאמין בחיבורים ולא בשבר ושיסוי, שרוצה לבנות עתיד בטוח ואיכותי עבור הילדים שלנו".

עוד הוסיף: "אנחנו נבקש את אמון הישראלים שדורשים מנהיגות ערכית ומחברת, שלא נרתעת מהחלטות קשות ושמסוגלת לייצר את שיתופי הפעולה הפוליטיים הנדרשים למען החלפת השלטון וריפוי השסעים בחברה הישראלית".

 עו"ד גונן בן יצחק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל. כצעדה ראשון תלם תתמודד לבחירות הקרובות. רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכן ואתכם שותפים למסע".

המפלגה בירכה את בן יצחק על הצטרפותו ויעלון מסר: "עו"ד בן יצחק לוחם חברתי ודמוקרטי, נציג המחאה, נציגם של אלה היוצאים מדי שבוע לרחובות כי הם אוהבים את המדינה. נציגם של כל מי ששואפים לחיות בישראל יהודית ודמוקרטית, בטוחה, משגשגת, ולא פחות חשוב מכך – מוסרית, ישרה וצודקת. זו דרכה של תל״ם. ברוך הבא גונן!".

גונן בן יצחק (צילום: דוברות תל''ם)
גונן בן יצחק (צילום: דוברות תל''ם)

פרופ' לוין כתב על הצטרפותו בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם. המפלגה מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו". עוד הוסיף: "הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה".

מפלגת תל"ם בירכה את לוין על הצטרפותו, וכתבה: ״פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח ניהולו החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה. לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל״ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל.״

כזכור, פרופ' לוין הודיע אמש על התפטרותו מתפקידיו השונים. לאורך תקופה ארוכה נודע לוין כמתנגד למדיניות הממשלה ומדיניות הטלת הסגרים. בין השאר הדגיש פרופ' לוין בראיונות רבים שהעניק בכלי התקשורת השונים כי דרך ההתמודדות בה בוחרת הממשלה מביאה לנזקים רבים. בכך התייחס בין השאר לנזקים הגופניים הנגרמים מסגירת חדרי הכושר והגבלת התנועה וכן מההשפעות הקשות של הסגרים על בריאות הנפש של הציבור.

"אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי. למרות מאמצים שונים שלנו ושל גורמים אחרים במשרד הבריאות לקדם גישת קידום בריאות ובריאות הציבור להתמודדות עם המשבר, גישה זאת לא נוסתה בישראל באופן כוללני. במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור, תוך יצירת אמון, סולידריות ומוטיבציה פנימית להקפדה על התנהגות בריאותית זהירה בתקופת הקורונה תוך הפעלת שיקול דעת וניהול סיכונים, אישי, קהילתי ולאומי. למרות ניסיונות שונים גישת בריאות הציבור נדחקה לשוליים", כתב פרופ' לוין במכתב התפטרותו. 

פרופ' חגי לוין מצטרף לתל''ם (צילום: דוברות תל''ם)
פרופ' חגי לוין מצטרף לתל''ם (צילום: דוברות תל''ם)

יעלון בירך גם את עו"ד מאיר רובינשטין: "קרין מאיר רובינשטין, המנכ"לית והנשיאה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שבמסגרת תפקידה פועלת להנגשת תעשיות העילית (היי טק) לפריפריה הגאוגרפית והחברתית ולמגזרים השונים. מובילה מהלכים ופתרונות פרגמטיים בתחום הטכנולוגיה בשיתוף פעולה של התעשייה והממשלה ליצירת ודאות עסקית, להרחבת מעגלי התעסוקה ולקידום החינוך והאוריינות הטכנולוגית. קרין משקפת את השאיפה לעתיד צודק יותר בדרכה של תל״ם". 

קרין מאיר רובינשטיין (צילום: דוברות תל''ם)
קרין מאיר רובינשטיין (צילום: דוברות תל''ם)