נאיל זועבי, המועמד לשריון כנציג החברה הערבית בליכוד, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ואבי בניהו על תמיכתו במפלגה יהודית, והנזק שגרמה הרשימה המשותפת לערבים‎: "אני חושב שכבוד שראש הממשלה אמר שהוא לשריין ערבי ברשימת הליכוד, וזה דבר מבורך ויפה מאוד". הוא הסביר ב-103FM כי "מדובר בדבר מחזק. אני לא המרכז בנושא, הליבה היא הרעיון".

בנימין נתניהו נפגש עם המתחסן המיליון לקורונה באום אל פאחם. צילום: איתי בן און, סאונד: ניר שרף / לע"מ

לדבריו, הגיע הזמן שהמפלגות היהודיות יהיו במגזר ולא יפקירו אותו לרשימה המשותפת שלא הצליחה לקדם אותו בכלום, והגיע הזמן שהערבים יהיו בתוך הממשלה והקואליציה, מתוך מגמה ואמונה ברורה שאנו אזרחים לכל דבר. "עד היום אין לי גוון פוליטי, אני מברך על החלטת הליכוד, וגם מפלגות אחרות אם יהיו, לשלב בתוכן ערבי ישראלי במפלגות שלהן", ציין זועבי.

"היום יש מגמה ברורה - אני מרגיש את התסכול ואת המיאוס בתוך המגזר הערבי, בחלקו הגדול יצביעו למפלגות היהודיות בתוכן גם הליכוד. יש את ערביי ישראל ויש את המשותפת, שהצליחה להוציא יותר מ-60 אחוזים מהבוחרים לקלפיות", הדגיש, "40 אחוזים עוד לא אמרו את דעתם. אני מחכה למנהיג הערבי שיקום ויגיד שיש לעם יהודי זכויות היסטוריות ודתיות במדינת ישראל". 

"אני חושב שהמדינה אמורה להיות עם אמירה ברורה - שיש בה חובה מוסרית ואזרחית על ערביי ישראל. אני רוצה לחיות כערבי ישראלי בשילוב, ולהעמיק את ההיכרות עם המגזר היהודי, זה דבר קדוש", הוסיף זועבי, "אני חייב יותר להכיר ולהנכיח את הממסד בתוך המגזר הערבי, ולא להשאיר אותו רק כקורבן של הרשימה המשותפת. אנחנו בעד שירות לאומי, זכויות וחובות הולכות ביחד". הוא הדגיש כי "שירות בצבא זה עדיין אולי עם הזמן יקרה, לא קראתי אף פעם לשירות בצבא למרות שיש במשפחתי אנשים שהיו בצבא, צריך להגביר את המודעות לכך". 

זועבי אמר כי "יש הלך רוח, אווירה, דיבורים, יש שיח גדול שתפס כותרות לגבי ההצבעה לליכוד, אם אנו מחשיבים את עצמנו כשאזרחים שרוצים לחיות כאן ואנשים ערכיים, אני מדבר על היהודים והערבים, חייב לשים לב לאיתותים של המגזר הערבי ולשחרר אותו מהכיבוש של המשותפת". הוא סיכם: "היא גרמה לנו בושה לא פעם אחת, הם מצביעים נגד הסכמי שלום עם מדינות ערב. לא אצביע לעבאס אם ירוץ לבד, אצביע למפלגה יהודית ציונית חזקה, אני ערבי ישראלי גאה על כך המשתמע מכך".