יו''ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ערך היום (ראשון) תדרוך כתבים ואמר כי "הימים האחרונים הם דוגמא מובהקת לשאלה מי מנהל את מדינת ישראל. עם כל הכבוד לרב קנייבסקי, הוא לא מנהל את המדינה. ממשלת ישראל צריכה לנהל את המדינה".  לטענתו, "אם יש עתיד תהיה מספיק גדולה בבחירות, קנייבסקי לא ינהל את המדינה". כשנשאל לפיד האם במידה ומפלגת הליכוד לא תרכיב את הממשלה הבאה, משפחת נתניהו תסרב לעזוב את מעון ראש הממשלה בבלפור, השיב יו''ר יש עתיד כי "אני לא רואה את זה קורה. אני לא רואה אותו מתבצר בבלפור אם יפסיד בבחירות ואם כן יבקשו ממנו בנימוס לעזוב".

לפיד תקף את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואמר כי מפלגתו תהיה "הקונטרה", לערכיו של סמוטריץ'. "לפני הכל, האזרחים צריכים ממשלה מתפקדת, שאומרת לנתניהו 'תודה, אתה סיימת'", הסביר יו''ר יש עתיד שהסביר כי עבור כך, מפלגתו זקוקה לאיחוד עם מפלגות אחרות במחנה.

יאיר לפיד בכנס מעריב

שר האוצר לשעבר ציין כי הוא אינו פוסל חיבור עתידי למפלגתו של משה יעלון למרות שרק לאחרונה נפרדה דרכם הפוליטית. "נפרדנו בידידות, לא אפסול אפשרות של חיבור כל עוד החיבור מחזק את העקרונות שלו", אמר לפיד שהוסיף כי הוא בעד איחודים: "צריך לבנות כוח גדול של אנשים שמאמינים בתפיסה ליברלית. המפלגה השנייה בגוש היא כשליש מאיתנו אז אני מניח שיש עתיד תוביל את החיבורים". לדבריו, יש עתיד תלך לכל איחוד שיכפיל את כוח המפלגות וכי את שאלת האיחודים צריך להפנות לכל מי "שמקים רסיסי מפלגות שיזרקו קולות לפח". 

יו''ר יש עתיד התייחס גם לאפשרות כי הוא ויו''ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער יקימו ממשלה יחד לאחר הבחירות ואמר כי סער והוא "נמצאים ביחסים טובים ויודעים לעבוד ביחד. אנחנו ישבנו ביחד בממשלה, נוכל לשבת ביחד ואפילו להקים ממשלות עתידיות. אבל גדעון הוא איש ימין מלא מלא התומך בסיפוח וחושב שצריך שינוי רדיקלי במערכת המשפט. הוא מתגאה בקשריו ההדוקים עם המפלגות החרדיות והוא הביא את חוק המרכולים. בכל הנושאים האלה אנו משני צידי המתרס הערכי, אך זה לא ימנע מאתנו להקים ממשלה. אני לא מתעסק עכשיו מי יהיה יותר גדול אלא איך בונים ממשלה עם ערכים שפוים וליברלים ולא של כפיה דתית ושל ריסוק מערכת המשפט והתנחלויות. שם יהיה הויכוח".

הסמל החדש של מפלגת יש עתיד (צילום: צילום מסך)
הסמל החדש של מפלגת יש עתיד (צילום: צילום מסך)

בנוסף, לפיד התייחס לשאלת אמון הציבור. "אנו נבוא לבוחר ונשאל למי אתה מאמין שלא יקח את הפתק שלך, ימחק את מה שכתוב עליו, וילך לשרת מטרות אחרות". יו''ר יש עתיד הסביר כי רק מפלגתו מציעה "ממשלה שפויה עם ערכים ליברלים אחרי שנתיים של טרלול גמור. אנו מציעים את מה שהמדינה זקוקה לו, שקט, יציבות ונורמליות".

לפיד נשאל על האפשרות שציפי לבני תצטרף לרשימת יש עתיד בבחירות הקרובות, אך סירב לתת תשובה חד משמעית. "אני מדבר על כל מי שרלבנטי. השיחות האלו נמשכות כי אני לא מספר עליהן לתקשורת. האנשים מחכים לראות איך מתארגן המרחב הפוליטי", אמר יו''ר יש עתיד שהוסיף כי "התקשורת אוהבת פנים חדשות, אבל לנו יש רשימה יוצאת מהכלל שהוכיחה את עצמה. לא נזדקק לשינויים דרמטיים".

שר האוצר לשעבר התייחס גם למצבה של מדינת ישראל מול הממשל החדש בארצות הברית ואמר כי כעת יש כעס רב על ישראל בוושינגטון. הוא הסביר כי למרות שיש נשיא דמוקרטי, וסנאט וקונגרס דמוקרטיים, "כולם כעוסים על ישראל ואת זה היה אפשר למנוע". לדבריו, בארה''ב "לא חוששים לומר שנתניהו התייחס אליהם באופן לא דיפלומטי, הם לא ישכחו לנו את זה כל כך מהר".

לקראת סיום נשאל לפיד על דבר חסימתו של נשיא ארה''ב היוצא דונלד טראמפ מהרשתות החברתיות בימים האחרונים. על כך השיב לפיד כי "מי שמשתמש בכלי תקשורת כדי לעודד אלימות, ניתן לחסום אותו. כמו שלא יתנו לאדם בקולנוע לצעוק שריפה. אם החשבון שלו גרם להתקפה מחרידה ואלימה, אז לחסום ציוצים עתידיים נראה לי כמו דבר ראוי וסביר. כמו שלא היו מסכימים להסתה ולאלימות בחדשות 12 או 13, זה עניין מידתי. אז זה נשמע לי מידתי לאור תוצאות ההתקפה האחרונה".