לאחר הפרסום על כך שהמצטרף החדש למפלגת תל"ם, עו"ד איימן אבורייא מסכנין, נחשד בפלילים בפרשה מן העבר ואף נשקלה האפשרות להגיש נגדו כתב אישום, הודיע הערב (ראשון) יו"ר תל"ם, בוגי יעלון, כי ביטל את מועמדותו של זה. בהודעתו הסביר: "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמא האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים". כמו כן, הוא הודיע על החלטתו זו לאבורייא.

עו''ד אבורייא הגיב בעמוד הפייסבוק האישי שלו להחלטתו של יעלון, שלא לכלול אותו ברשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות וכתב: "חברים יקרים, רק במחוזותינו ניתן לשמוע שאתה מועמד לשימוע בטרפ הגשת כתב אישום, במהדורות המרכזיות. חשוב שתדעו, אין כתב אישום, אין טיוטה של כתב אישום ואין שום הודעה על אישום כלשהו ודבר החשד נודע לי רק הערב. לו ידעתי, לא הייתי מציג את מועמדותי לבית הנבחרים. עיתוי החשיפה ככל הנראה מלמד שיש מי שמבוהל מכניסתי לחיים הפוליטיים. כמות האהבה והתמיכה מחממת לי את הלב, אתמודד עם החשדות נגדי כמו שידעתי להתמודד עם כל מכשול אחר שניסו להציב לפניי ועוד אשובה. מבטיח". 

מוקדם יותר, הודיעו במפלגה על הצטרפותו, ויעלון אף בירך אותו: "אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון". 

עורך הדין אילן סופר, אשר מייצג את אבורייא הגיב גם הוא לפרסום: "ההחלטה לזמן את עו"ד אבו ריא מבוססת לדעתנו על אי הבנה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שישמעו טענותיו בשימוע יוחלט על גניזת התיק".

על פי החשד, אבו ריא ומעורבים נוספים, סיפקו שוחד בדרכים שונות, בתמורה למידע פנימי הקיים ברשות מקרקעי ישראל, על בעלי קרקעות שהמדינה הפקיעה להם בעבר קרקעות. עוד נודע, כי עורך הדין קיבל מידע על קרקעות שבעליהן זכאים לפיצויי הפקעה מהמדינה ושודכו לו, כך שייצג אותם בתביעה, ובתוך כך, שכר הטרחה שהיה מקבל אבורייא מהתביעה, נע בין 10% ל-25% מסכום הפיצוי שפסק בית המשפט, והתחלק בין המעורבים השונים.