חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד שוחח היום (שני) עם ניסים משעל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והסביר מדוע המפלגה לא שעתה להצעתו של אביגדור ליברמן ליצירת חיבור רב מפלגתי בין יש עתיד,ישראל ביתנו, תקווה חדשה וימינה: "ימינה כמעט סוגדת לנתניהו, הם לא מוכנים להגיד שלא ישבו תחתיו וזו האלטרנטיבה שלהם". בנוסף, בן ברק טען כי למרות הסקרים כעת, יש עתיד תגרוף מספר מנדטים גבוה, מכיוון ש"בסופו של יום, הציבור יבין שיש עתיד גדולה היא זו שתביא לממשלה שפויה וליברלית".

יש עתיד עם 13 מנדטים. היא מתחילה לגמגם.
"הסקר הזה לא מחמיא, הייתי שמח אם היה יותר טוב. אני חושב שהוא עוד ישתנה, אין כאן איזושהי ירידה דרסטית. הציבור מאוד מבולבל, ואנשים עם אידאולוגיה מסוימת מצביעים למפלגות שנוגדות את האידאולוגיה שלהם. אני חושב שבסופו של יום, כולם יבינו שיש עתיד גדולה היא זו שתביא לממשלה שפויה וליברלית. אנחנו עובדים על זה, אנחנו נצליח לשכנע אותם, ואני יודע שאנחנו נהיה המפלגה הגדולה בין כל המפלגות הבינוניות".

יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה (צילום: דוברות יש עתיד-תל"ם)


עם 16-15 מנדטים לא הולכים לראשות הממשלה.
"כשאתה מסתכל על המפלגות השונות, בסופו של דבר מעבר לסיסמאות, לא תהיה ברירה, אנשים יצטרכו להיכנס לקרביים ולהגיד מה זה אומר ממשלה בראשות אחד, ומה זה אומר ממשלה בראשות אדם אחר. וכשאתה נכנס לדבר הזה, אתה מבין שבסופו של יום, הבחירות כאן הן האם אנחנו בוחרים ממשלה שמרנית/חצי דתית או שאנחנו בוחרים בממשלה שהיא ליברלית, ועל זה יהיו הבחירות".

אין לכם בעיה עם מי שעומד בראש המפלגה?
"מי שעומד בראש המפלגה הוא המנהיג היחיד היום בזירה הפוליטית שהפגין עמוד שדרה ערכי ויציב, מהקמת יש עתיד ועד היום, וכך גם זה יימשך".

כבר כמה מערכות בחירות שהוא לא מתרומם ולא מנפץ את תקרת הזכוכית. מותר לחשוב שאולי זה לא האיש המתאים.
"אתה מדבר על תקרת זכוכית ואני מדבר על רצפת בטון. יש לנו רצפת בטון מאוד יציבה והיא ערכית והיא נכונה ואנחנו לא זזים ממנה, לא כשמציעים לנו להיות שרי ביטחון ולא כשמציעים לנו דברים אחרים, וזה הנכס שלנו. אני חושב שמי שהשכיל לטפח את הנכס הזה, זה יאיר לפיד. לכן, אני משוכנע שאנחנו בדרך הנכונה להיות המפלגה הגדולה מחוץ לליכוד, והמפלגה שבסופו של דבר תוביל את כל מי שלא רוצה את נתניהו".

ליברמן הציע לחבור יחד, ארבע המפלגות, ליברמן, לפיד, גדעון סער ובנט. אתם בעד המהלך הזה?
"אנחנו בעד שתקום כאן ממשלה ליברלית, כזאת שתחזיר לציבור את האמון במערכת הפוליטית. אנחנו נעשה כל דבר שצריך בשביל שזה יקרה לכשיגיע הזמן. אתה מדבר על ימינה למשל, ימינה רוצה את נתניהו, כמעט סוגדת לנתניהו".

הם קוראים להחלפתו.
"אבל הם לא מוכנים להגיד שהם לא יישבו תחתיו. הם מבינים שזאת האלטרנטיבה שלהם. לכן, תוציאי אותם מהמשוואה, לצערי הרב. נשארנו עם אחרים. בסופו של דבר יהיו חיבורים כאלה ואחרים, אחרי הבחירות, לפני הבחירות, גם הגוש שלנו עוד ישתנה. המפה תשתנה".

כולם ינהרו לשיטתך ליש עתיד, זה החלום בעצם שאתם חולמים עליו.
"זה מה שהיינו רוצים שיקרה, זה מה שנכון שיקרה וגם למדנו קצת מהעבר, כל מיני סיעות שמרכיבות ביחד משהו אחד, בסופו של דבר, זה לא נכון. זה גם מה שאמרנו לבוגי - 'בוא תצטרף ליש עתיד, אבל תהיה חלק מיש עתיד'. אם הוא היה נשאר סיעה בתוך יש עתיד, הוא היה עושה את זה ברצון ובשמחה, פשוט אנחנו לא מוכנים שיהיו סיעות בתוך יש עתיד".       
 
יש היתכנות להתאחד לבלוק כזה של ארבע מפלגות - יש עתיד, ישראל ביתנו, תקווה חדשה וימינה?
"כרגע זה לא על הפרק, אבל אנחנו חיים במדינה דינמית".