רון חולדאי, יו"ר מפלגת הישראלים, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה הציג את הקמפיין החדש של המפלגה ואת העקרונות המובילים את המצע. ביחד עם שותפו אבי ניסנקורן, טענו כי חולדאי הוא המתאים ביותר להנהיג את מחנה המרכז-שמאל, והתבססו על סקר בראשות קמיל פוקס שנערך עבור חדשות 13, בו הוביל חולדאי בהצבעה עם 37%, לעומת 26% של לפיד ושישה אחוזים בלבד של גנץ.

"אני מתכוון להוביל את הגוש כדי לייצר אלרטנטביה שלטונית ראויה. לדאבוני יאיר לפיד עבר חמש מערכות בחירות ולא הצליח. בורחים לו מהמפלגה גם בוגי וגם שלח. אני מתכוון להעביר גוש כאלטרנטיבה שלטונית", אמר.

בתחום הבריאות הדגש במצע הוא על צמצום פערים: הקמת 20 חדרי מיון קדמיים בפריפריה לשם זמינות בדיקות CT ו-MRI בתוך שבועיים, הגדלת תקני הרופאות והרופאים וצוותי הרפואה המוכשרים באוניברסיטאות בישראל, ושיפור תנאי התמחותם וחיזוק רפואת הקהילה- הקמת עשרות מרכזי רפואה ומתן שירותים בקהילה.

תוצאות הסקר עם הובלה של חולדאי (צילום: צילום מסך)
תוצאות הסקר עם הובלה של חולדאי (צילום: צילום מסך)

בתחום הדיור, המטרה היא דיור בר השגה, 80 משכורות לקניית דירה ולא 180 משכורות בממוצע. בנוסף, הגדלת יכולת של רשות מקרקעי ישראל לפי 3 מהקיים בחתימת חוזים, שיווק קרקעות וקידום כל מערך התכנון.

אחד היעדים הגדולים במצע של הישראלים הוא הטיפול במשבר האבטלה: "מגזר העצמאיים לא יהיה עוד הילד החורג במשק. יונהגו דמי אבטלה לעצמאיים ותהיה השקעה נרחבת בתשתיות לאומיות לסוגיהן כמנוע צמיחה של הכלכלה הישראלית, תוך עידוד תעשייה ישראלית".

כאשר נשאל האם הוא קורא ללפיד להיכנס תחתיו, ענה כי "אני לא קורא לאף אחד תחתיי. אני קורא לכולם להצטרף אלי. אנו מפלגה של כל הישראלים. בפוליטיקה יש תהליכים והם יקרו ואנו נחבור ונחבר. רק התחלנו את הקמפיין ואנחנו מתכוונים להוביל את הגוש ולהיות אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל".

"את ההבדל בין הערכים של נתניהו לשלי אפשר לראות כל יום כל שעה. יש לנו מנהיג גרוע שעומד למשפט שלא מסוגל לנהל קורונה. אני מציג מנהיגות אחרת. הייתי טייס קרב מנהל בית ספר. הפכתי את תל אביב למה שהיא. אני מביא אושרה מנהיגות ומקצוענות ועם זה אני הולך", אמר כאשר נשאל על הדמיון לראש הממשלה. 

על השאלה האם הוא איש ימין או שמאל, ענה כי "מדינת ישראל לדאבוני אין בה ימין ואין בה שמאל. עד היום ימין ושמאל היה כן סיפוח או לא סיפוח. אני נגד סיפוח. אני בעד חלומו של הרצל מדינת היהודים עם רוב יהודי מוצק. מדינה יהודית ודמוקרטית על פי מגילת העצמאות. אם אתם קוראים לזה שמאל אני שמאל. אם אתם קוראים למי שנלחם ארבע מלחמות למען מדינת ישראל תקראו לי ימין".

"אני מפלגה שתדאג לישראלים כולם. גם לערבים גם נוצרים וגם מוסלמים וגם אפילו לזרים שגרים כאן והממשלה זרקה אותה במרכז והשאירה אותם שקופים לגמרי ואני צריך לאפשר להם לחיות כמו בני אדם. אני לא ימין ולא שמאל. אני של כולם", הוסיף.

אבי ניסנקורן, רון חולדאי (צילום: צילום מסך)
אבי ניסנקורן, רון חולדאי (צילום: צילום מסך)


כזכור, חולדאי אמר בשבוע שעבר כי הוא עתיד להתפטר מתפקידו כראש עיריית תל אביב עם היבחרו לכנסת: "ביום שאבחר לכנסת - אתפטר מתפקידי", גם היום הדגיש זאת כאשר אמר כי "יש לי אחריות על העיר שאני כל כך אוהב. כשאולמרט רץ לראשות עירית ירושלים לא דרשו ממנו להתפטר בזמן בחירות. אני אעזוב ביום שאושבע. עד אז אני דואג לעיר". בנוסף, הכחיש שהוא מריץ מישהו לעיריה במקומו: "ראש עיריה לא יכול  להמליך מישהו אחריו".