יו"ר מפלגת תל"ם, ח"כ משה בוגי יעלון, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM ושיתף באפשרות שהייתה לגוש "רק לא ביבי" להדיח את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והתייחס לפרסום של YNET בנושא. עוד הוסיף על האפשרות שלו לחיבור עם מפלגות שונות לקראת הבחירות, והבהיר "אני מוכן לחתום על זה. לא יישאר שום קול על הרצפה". 
ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ

אתה מאשר את הפרטים?
"אני מאשר כל פרט ופרט".

ספר לנו מה קרה מאחורי הקלעים?
"בהצבעה אחת אפשר היה להוציא את נתניהו מבלפור, ובאמת לבנות פה ממשלה". 

את זה אנחנו מכירים, אבל מה שלא ידענו זה שהיה בשלב מסוים בלוק של 61 ידיים.
"נכון. זה לא כלל לצערי את בנט שהעדיף בחירות, אבל מי שמנע את זה בסופו של דבר זה בני גנץ. כל העניין היה מתבצע אם בני גנץ היה מוכן שנצא למהלך".

ממה הוא חשש?
"אני חושב שכל העניין של כניסתו לממשלת נתניהו והישארותו שם, עד אתמול ששמענו אותו סוף סוף אומר 'טעיתי', מחייב הסבר. אני לא יודע לפענח את זה. בכל אופן, העובדה שהוא אמר אתמול 'טעיתי', לא מעניקה לו מחילה לאחר כל האסונות שהוא הביא על מדינת ישראל. הוא פירק גוש שמאוד לא רצה שנתניהו ימשיך".

מי הם שני חברי הכנסת מהימין שהיו מוכנים לחצות את הקו?
"אני לא אגיד בכדי לא לפגוע בהם. כפי שעולה מהכתבה, הייתה אפשרות לקצת יותר משני חברי כנסת. אני יודע מי הם, אך לא אגיד".

וכמה הם היו יציבים?
"אני לא אכנס לזה, אבל מאשר את מה שכתוב. כל הסיעות שמופיעות בכתבה, אלו שיזהר שי ציין שם, היו באות בכדי להחליף את נתניהו".

אז ממה בני גנץ פחד?
"אני לא יודע, אבל סוף סוף הוא אומר שהוא טעה. אני אומר שזה מאוחר מדי. אני מציע לו, והצעתי לו כבר קודם, 'תפרוש, עשית פה נזק אדיר'. המצב הוא כרגע שהיינו 62 מנדטים שלא רוצים את נתניהו, וכמחצית מהמנדטים האלה שלא רוצים את נתניהו נמצאים עכשיו אצל בנט וגדעון סער. זהו חוסר אמון במהלך. התפקיד של תל"ם, ולשם כך הלכתי על המהלך הזה, הוא להביא את האנשים האלה אלינו. הם לא יבואו לחולדאי או למקום אחר, אבל אלינו יש סיכוי שיגיעו". 

אתם רואים את הסקרים? מי יבוא לתל"ם? אתם לא עוברים את אחוז החסימה. 
"אני נמצא על המגרש ומבין את הנזק העצום שעושה פה בנימין נתניהו, והניהול הכושל של משבר קורונה". 

תראה מה אתה עושה: אתה עלול ליצור הליך הפוך. בסופו של דבר הקולות שיבואו איתך אם לא תעבור את אחוז החסימה ילכו לפח. אם תראה שאתה לא עובר את אחוז החסימה תפרוש?
"אם תחזור על זה עשר פעמים, אנשים יפחדו להצביע בסקרים, כי אולי אני לא עובר את אחוז החסימה. אני ארוץ עד שנתניהו לא יהיה בלשכת ראש הממשלה". 

אתה מוכן לחתום על זה שלא יהיה שום קול על הרצפה?
"אני מוכן לחתום על זה. לא יישאר שום קול על הרצפה". 

אתה תהיה מוכן גם לאיחודים?
"תלוי לאיזה איחודים. אני ויאיר לפיד נפרדנו בכבוד כי הגענו למסקנה שכשאנחנו מחוברים, אחד ועוד אחד שווה פחות משתיים. חיבורים שמביאים להעצמת הכוח, כמו שקרה אז עם כחול לבן הם בהחלט לגיטימיים. המשימה צריכה להיות להקים פה רוב שמחליף את נתניהו, אבל כרגע זה לא קיים". 

ומה בדבר הבחירות שלך באנשים שילכו איתך כמו בנציג שחשוד בשוחד?
"יש לי חולשה, אני נותן אמון באנשים עד שמוכח אחרת. לצערי הוא לא אמר את האמת, וחתכתי את זה מיד".