שר המשפטים לשעבר ומספר 2 במפלגת "הישראלים" אבי ניסנקורן אמר היום (שלישי) בראיון לגלי צה"ל כי "ייתכנו חיבורים בין המפלגות" שיביאו ליצירת "מפלגת מרכז-שמאל חזקה" לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. ניסנקורן הוסיף כי הבסיס לכך יהיו מפלגתו ומפלגת "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד, והתייחס גם לאפשרות לחבירה למפלגות "העבודה" ו"מרצ".

תגובתך לקריאה של בני גנץ מאמש.
"יש יותר מדי מפלגות במרכז-שמאל. זה לא יישאר ככה לאורך זמן. להערכתי זה יתייצב על 'יש עתיד' ו'הישראלים'. ברור שצריך לבחון מפלגות שלא ירוצו וחיבורים, אבל צריך גם לבחון את זה בראייה קדימה. לא שיום אחד אחרי הבחירות יש פיצולים וממשיך אותו ערפל ערכי שראינו בעבר". 

אתה רואה יכולת לחבור לבני גנץ?
"'הישראלים' הם הגורם הרלוונטי לחיבורים. זוהי אבן המגנט שיכולה לעשות חיבורים. בני גנץ אכזב מאוד במישור הערכי והמנהיגותי. הוא אמר בעבר 'אני זז הצידה, אני לא אהיה מנהיג'. צריך לבחון את זה מתוך ראייה מאוד חדה. זה לא רק 'רק לא ביבי'. צריך לראות איך מתקדמים במישור של ערכים שאנחנו מאמינים בהם".

ניסנקורן הוסיף כי "'מרצ' לדעתי ירוצו בנפרד כי הם יותר שמאלה מאתנו. מה שנשאר ממפלגת 'העבודה' זה רלוונטי, צריך לראות מי יוביל אותה. צריך לראות מה טוב למחנה ומה טוב למישור הערכי. צריך מפלגה חזקה שתוביל כיוונים מסוימים כמו שלטון החוק וכלכלה חברתית".

אז מרצ לא. אתה שם גבול לשמאל שלך?
"ברמת טובת הגוש וההתקדמות קדימה צריך לשאוף למפלגת מרכז-שמאל חזקה. 'מרצ' היא קצת שמאלה מאתנו. מצביע 'מרצ' יכול למצוא את עצמו גם ב'ישראלים'. יש פערים ולטשטש אותם זה לא תמיד לטובת הגוש. החיבורים במרכז שמאל מייצרים את מה שהציבור רוצה, אחריות בביטחון ובנושאים מדיניים, כלכלה חברתית, בלי סיפוח חד-צדדי. אחת הבעיות שהייתה ב'כחול לבן' זה שאנשים שם הלכו לכל מיני כיוונים העיקר 'רק לא ביבי', ואז זה התפרק".

על דחיית הדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ניסנקורן: "גנץ הוציא חוזר שנתן לבית המשפט 'תמריץ' להימנע מהדיון. ברגע שאומרים לשופטים שהם צריכים לבטל דיונים מרובי משתתפים באופן יזום, זו אמירה - אמירה שלא הייתה צריכה להיאמר".