יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ הודיע הבוקר (רביעי) כי אין בכוונתו לכהן בכנסת ה-24. בהודעתו אמר: "לא אכהן בכנסת הקרובה, אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות עליהן בנויה החברה הישראלית. כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג".

הוא הוסיף: "בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין". למרות הודעתו של פרץ, הוא לא משך את הערעור לבית המשפט העליון נגד קיום פריימריז במפלגה, שצפוי להתקיים מחר. כמו כן, לפני כחודש הודיע פרץ באופן רשמי בראיון בגל"צ כי בכוונתו להתמודד על נשיאות המדינה.

יו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי, בישר כי יציע ליו"ר המפלגה החדש\ה לחבור אליו: "מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. עמיר,  מדינת ישראל חייבת לך הרבה. אני מאחל לך בריאות איתנה והנאה עם המשפחה (ובעיקר עם הנכדים). לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה, אציע ליו"ר החדש/ה לחבור אלינו כדי לבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית ערכית וחזקה.



‏ח"כ מרב מיכאלי אמרה בהמשך להודעתו: "לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה".



מפלגת העבודה, שלאחרונה עוברת תהפוכות בעקבות פרישתו של פרץ, צפויה בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי, לקיים פריימריז לקראת הבחירות הקרובות. ח"כ מיכאלי הודיעה לא מכבר כי תתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה: "לא למחטף, לא לעסקנות. כן לדמוקרטיה, כן לפריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים. אני מודיעה על התמודדותי על תפקיד יו״ר מפלגת העבודה. כי הגיע הזמן להחזיר את האמת לפוליטיקה".