חבר הכנסת יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM. סגלוביץ' התייחס לנושא החיבורים והאיחודים הצפויים בגוש המרכז שמאל והבהיר: "בעד חיבורים עם מפלגות אחרות". בנוסף הוא התייחס לחזרה על מודל "כחול לבן" ממערכת הבחירות האחרונה, פסל אפשרות להצטרפות של חברת הכנסת עומר ינקלביץ' ואמר: "כל חיבור יתבסס על הערכים של יש עתיד בלבד, יאיר לפיד יוביל את כל הגוש".

מגל: "יש עתיד?".
"בוודאי".

מגל: "לא נראה ככה בסקרים".
"עד 4 בפברואר, כשייסגרו הרשימות עוד יהיו הרבה תהפוכות, עוד הרבה סקרים. מה שבטוח הוא שבתוך אותו גוש, אנחנו המפלגה המובילה ואני מניח שאנחנו גם נוביל קדימה, וגם נרכיב את הממשלה הבאה. כמה שזה נראה אולי רחוק לחלק מהאנשים, אני מזכיר לכולם שבבחירות הקודמות, הגוש הזה היה 36-35 מנדטים. היום הם נמצאים בכל מיני מקומות אחרים, אני מניח שהם יתרכזו אלינו".

בוגי יעלון תוקף את נתניהו: "המדינה שייכת לאזרחים ולא לשליט"

אופנהיימר: "מה לא עובד אצל יאיר לפיד? למה פתאום קולות שהיו אמורים ללכת אליכם, הולכים לגדעון סער? הולכים למפלגות אחרות? מה לדעתך צריך לתקן ולשנות?".
"אנחנו מפלגה עם בייס מאוד מוצק, עם הרבה מאוד פעילי שטח אמיתיים, לא תיאורטיים".

אופנהיימר: "אבל גם עם תקרה מאוד קשוחה".
"אנחנו לא מפלגה של טרמפולינה. אם תיקחו את המפלגה של נפתלי בנט לדוגמה, עד לפני שתי מערכות בחירות, הוא לא עבר את אחוז החסימה. היום לא מדברים על זה".

מגל: "אבל גנץ קרא לכם לשבת איתו, למה אתם לא יושבים איתו?".
"מה זה לא לשבת איתו? כרגע נמצאים על המגרש הרבה מאוד שחקנים בתוך אותו גוש של המרכז-שמאל, כל אחד בוחן את כוחו וכל אחד נותן את קריאת התרנגול שלו. אנחנו לא צריכים לתת קריאות תרנגול".

מגל: "אתה בעד חיבורים עם מפלגות אחרות?".
"בוודאי שכן".

מגל: "גם עם גנץ?".
"כל מי שרוצה להתחבר יצטרך לעשות דבר אחד, וזה הלקח שלי מחיבורים קודמים, חיבור לכשעצמו הוא לא הסיפור. הסיפור הוא חיבור למען מטרה, והמטרה שלנו היא להקים ממשלה שפויה וליברלית. מי שירצה להתחבר אלינו יודע איך לעשות את זה".

אופנהיימר: "עומר ינקלביץ' תומכת למשל בהכשרת כל המאחזים. האם היא צריכה להיות חלק מהנבחרת של יש עתיד?".
"לא".

מגל: "וחילי טרופר?".
"אם הוא יסכים ויחתום על המצע ויגיע לאותם דברים, כן".

מגל: "אתה בעד להתחבר עם כחול לבן?".
"זה לא עניין של חיבורים לכחול לבן או חיבורים למישהו אחר. מי שרוצה להתחבר אלינו, יתכבד ויגיע. אני אגיד לך מה אני נגד - תמיד דובר בזמנו, בכחול לבן ההיסטורית, דופן ימין ודופן שמאל, אני לא נכנס יותר לטיטאניק. אין לי בעיה שיהיה צד שמאל ביש עתיד וצד ימני ביש עתיד, כזה או אחר, ובתנאי שהוא עומד על הסולם הערכי שלנו. לכן, זה לא יהיה טיטאניק, זה יהיה ספיד בורד שירוץ מהר ויקים את הממשלה הבאה".

מגל: "לא הבנתי את הדימויים".
"הדימוי הוא מאוד פשוט. הגענו עד נמל הבית, כולנו ביחד, בתור כחול לבן. אנחנו נשארנו על החוף, בני גנץ בחר לעלות עם חבריו לטיטאניק, ושם הוא נמצא היום, בהתרסקות טוטלית. אם אחרי הסיפור הזה, מישהו חושב לחזור לאותו סיפור קודם - לא יקרה. החיבור יהיה עם ערכים ברורים, ליברלים שאנחנו נוביל אותם".

מגל: "אם יש חיבור כזה, מי צריך להוביל אותו?".
"אין שאלה בכלל, יאיר לפיד יוביל את הגוש הזה, נקודה".

מגל: "מה לגבי הקמת קואליציה עם המשותפת?".
"אני לא פסלתי בעבר, אני גם לא פוסל היום שותפות עם מפלגות ערביות באשר הן".

מגל: "כולל בל"ד?".
"כולל כל מי שיתחבר לסולם הערכים שלנו".

מגל: "אתה לא פוסל את בל"ד".
"אל תכניס לי מילים לפה. אני פוסל דעות שאני לא מקבל אותן, אני לא פוסל אנשים".

אופנהיימר: "אנחנו נראה לדעתך מועמד ערבי ברשימה של יש עתיד?".
"אני מאוד מקווה שכן".