יו"ר מפלגת תנופה, עפר שלח, פרסם היום (חמישי) פוסט בפייסבוק בו קרא לא להחרים את הציבור החרדי, אלא לקיים עמו הידברות במטרה לגשר על הפערים בינו לבין הציבור החילוני. ניתן לפרש זאת כעקיצה של שלח כלפי חברו לשעבר, יאיר לפיד, שהואשם לא פעם בשנאת והחרמת החרדים.

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

"הכעס על החרדים בשיאו, ואפשר להבין למה: הם לא משרתים בצבא, עובדים בשיעור הרבה יותר נמוך מהציבור הכללי, ומחזיקים בכוח פוליטי חסר תקדים. לזה נוספה בשנה האחרונה התנהגות חסרת רסן של חלקים בציבור החרדי, וכניעה מבישה של נתניהו לליצמן ודרעי בניהול הקורונה", כתב שלח.

"קל ומשתלם פוליטית להיכנס בהם. קל ומנחם לראות בהם כתם שחור אחיד שמאיים על חיינו. עוד יתר לעשות מעשה ביבי, ולהיכנע להם לכל אורך החזית. אבל קל זה לא בהכרח נכון. החרדים הם ציבור גדול – 15% מאזרחי ישראל. בלי להכניס אותם למעגל השירות והעבודה יתמוטטו עמודי התווך של החברה והכלכלה שלנו. את השינויים הנדרשים ביחסים שלהם עם המדינה צריך לנהל אחרת – בלי לוותר על עקרונות. כך עשיתי כשהעברתי את חוק הגיוס, ובגלל זה הם רואים בי יריב, אבל כזה שאפשר וצריך לדבר איתו", הוסיף.

"חייבים לדבר איתם, ולהתקדם מתוך הבנה של עולמם, ויכולת להגיע להסכמות בלי לוותר על הממלכתיות שלנו. רק ככה, האומץ לקחת סיכון יהפוך לאומץ לנצח", סיים שלח את הפוסט.