רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו התראיינה היום (חמישי) לערוץ 20 והתייחסה לדיווחים לפיהם רה"מ בנימין נתניהו ומשפחתו הוכנסו לחדר צדדי לכאורה במהלך הפגנה של מתנגדיו בבלפור: "יש הבדל בין הפגנה לדבר פלילי, פריצה, או ממש הסתערות. אני לא נכנסת להשוואות אבל זה לא נעים, אני בעד הפגנות מכובדות ושקטות". 

מפגינים נגד נתניהו עם לפידים מחוץ למעון רה"מ בבלפור (צילום: רויטרס)

"שמענו רעשים גדולים זה לא היה רעשים רגילים של הפגנה", סיפרה. "יש הבדל בין הפגנה לדבר פלילי, פריצה, או ממש הסתערות, כי הסתערות היא לא דבר רגיל, ואז הם באו כולם, אמרו לנו ואנחנו עושים מה שהאבטחה אמרו לנו לעשות, זה היה מפחיד, לא נעים, זה לא היה רגעים נעימים".

כמה ימים אח"כ הייתה פריצה לקפיטול, הרגשת השוואה?
"זה היה באמת מזעזע, ברמות שקשה לתאר, כמו ששמה זה דבר שלא קרה מעולם, אני לא נכנסת להשוואות אבל זה לא נעים, אני בעד הפגנות מכובדות ושקטות". 

בהמשך, נשאלה שרה על ההפגנה שנערכה אתמול בבוקר מול מעון ראש הממשלה בעקבות דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, במהלכה המפגינים הגיעו עם לפידים עקב השעה המוקדמת, ואמרה: "זה לא נעים, הלפידים עושים קונוטציות של 'מה הם רוצים לעשות איתם?' הזכיר לי דברים מפחידים".

הפגנות נגד נתניהו בבלפור עקב דחיית הדין במשפטו. (צילום: קריים מיניסטר)

"גדעון סער לא ידע לקבל את ההפסד"

בהמשך הריאיון התייחסה שרה ליריבים הפוליטיים של בעלה, ביניהם זאב אלקין, שהיה מקורב לנתניהו שנים רבות ועבר לאחרונה למפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, ואמרה: "רה"מ גידל וטיפח אותם, אבל חתרנות ומילים מהסוג הזה קיימים כנראה וזה כואב במיוחד שאת רואה שהרבה אנשים שהוא רואה וטיפח מתנהגים בצורה כזו, זה משהו שלמדנו לחיות איתו במהלך השנים". 

מה חשבת על סער והליכוד?
"זה לא היה חדש, אמנם הוא אמר לפני ההתמודדות שהוא יקבל באופן דמוקרטי כל תוצאה, והוא אמר שיישאר בליכוד ודיבר בשבחו ועל הישגיו. הוא יודע במפלגה דמוקרטית, והליכוד היא האחרונה שנשארה דמוקרטית. אני יודעת שבזמנו ב-99 בעלי ידע לקבל הפסד. סער לא ידע לקבל את ההפסד, הוא קיבל אותו אבל מתחת לפני השטח הוא לא קיבל אותו. הייתה חתרנות גם קודם. לא חושבת שאנשים בליכוד ילכו אחריו, מי שהלך הוא זה שהחליף מפלגות קודם ויש להם מניעים אישיים".
יש סיכוי לסולחה עם שקד ובנט?
"לא צריכה סולחה כי לא היה ריב מוצהר אבל אה... מי שבד"כ במשך שנים רבות מדבר עליי בין אם בתדרוכים לעיתונאים שמגיעים, רואה את זה בין השורות אז צריך לשאול אותם על זה וגם צריך התנצלות על מה שהוציאו עליי לאורך השנים".