לשכת שר הביטחון בני גנץ פנתה הערב (חמישי) למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הממשלה ביום ראשון הקרוב לצורך מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה, גם ללא הסכמות נוספות על סדר היום. "מינוי מפכ"ל קבוע בעת הזו למשטרת ישראל הוא צורך לאומי", מסר גנץ. "צריך לשים את המחלוקות בצד ולאשר את המינוי לאלתר".

שר הביטחון בני גנץ מישיבת הממשלה

כזכור, הישיבה שאמורה הייתה להתקיים ביום שלישי ובה אמורים היו השרים לאשר את מינוי המפכ"ל התבטלה בערב יום שני ומאז לא נקבע מועד חדש. גנץ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו: "למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ״ל קבוע, לא תמונה נציבת שב״ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה. שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו. אעשה הכל כדי שייבנה כוח פוליטי חזק וגדול שיוציא את ביבי מבלפור. אם האגו ילך, ביבי ילך".

מוקדם יותר השבוע ערך גנץ מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה ובה קרא לאיחודים בגוש המרכז שמאל ואף הבהיר כי תמורת איחוד כזה יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון. בעקבות הנאום שלחה לשכתו מיילים לראשי המפלגות בגוש – מאביגדור ליברמן ועד לניצן הורוביץ - והזמינה אותם לפגישה, אך איש מהם לא נענה להזמנה. עם זאת, בכירים בגוש אומרים כי ייתכנו חיבורים לקראת מועד הגשת הרשימות לכנסת ה־24, בתחילת החודש הבא.