בשורות טובות לראש הממשלה בנימין נתניהו. מבצע "תן כתף" לחיסון אוכלוסיית ישראל וההסתערות של נתניהו על המגזר הערבי מניבים תוצאות ראשונות. על פי סקר "מעריב־סופהשבוע", מפלגת הליכוד מזנקת ל־32 מנדטים, 4 יותר מאשר בסקר בשבוע שעבר, כשכ־2 מנדטים מתוכם מגיעים מהמגזר הערבי.

הסקר, שנערך אתמול על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, צופה כי לו הבחירות לכנסת ה־24 היו מתקיימות כיום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־32 מנדטים לעומת 28 בשבוע שעבר. ההתחזקות מושפעת בחלקה ממבצע החיסונים, שאתמול חצה רף של 2 מיליון מחוסנים, וחלקה נובע מתוספת של 1.5־2 מנדטים מהציבור הערבי, שעליו החליט נתניהו להסתער "בלי בושה", כפי שאמר בשיחת זום עם "השולמנים", שבה הצהיר על כוונתו להשיג 5 מנדטים במגזר.

"תקווה חדשה לישראל", בראשות גדעון סער, מקבלת בסקר הנוכחי 17 מנדטים, ירידה במנדט לעומת השבוע שעבר. יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, נותרת יציבה עם 14 מנדטים. לעומת זאת, ימינה, בראשות נפתלי בנט, מקבלת בסקר הנוכחי 12 מנדטים, ומאבדת מנדט לטובת מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', שאינו עובר את אחוז החסימה, אך הוא קרוב אליו עם 2.6%. 

הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט ומקבלת 11 מנדטים. ההסבר לכך נעוץ בעיקר בירידה בשיעור המצביעים הערבים, שמצהירים כי לא ילכו להצביע בבחירות הקרובות, מכ־30% לכ־25%. בגוש החרדי אין כצפוי שינויים דרמטיים, כשיהדות התורה וש"ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת. גם ליברמן יציב עם 7 מנדטים. מרצ עם 6 וכחול לבן עם 5 מנדטים, כשכל אחת עולה במנדט לעומת הסקר הקודם. 

לעומת זאת, מפלגת "הישראלים", בראשות רון חולדאי, לא מצליחה להתרומם וממשיכה במגמה של היחלשות. בסקר בשבוע שעבר קיבלה המפלגה 6 מנדטים. בסקר אמצע השבוע 5, ואילו בסקר הנוכחי היא יורדת, לראשונה מאז הופעתה, אל מתחת לאחוז החסימה ומקבלת 2.5% בלבד. 

בכך מצטרפת המפלגה בראשות חולדאי לעוד תשע מפלגות שלא עוברות את הסף ו"שורפות" יחדיו כ־14 מנדטים, מה שיחייב איחוד כוחות בגוש המרכז־שמאל: הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' - 2.6%, הישראלים בראשות חולדאי – 2.5%, עוצמה יהודית 1.9%, המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה – 1.9%, מפלגת העבודה 0.9%, מפלגת תנופה בראשות עפר שלח - 0.7%, גשר של אורלי לוי־אבקסיס - 0.5%, תל"ם בראשות משה יעלון 0.4%, המפלגה הדמוקרטית של אנשי מחאת בלפור ומפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום - 0.0% כל אחת.

מבחינת הגושים - גוש נתניהו־חרדים עומד על 48 מנדטים, גוש "רק לא ביבי" 60 וימינה 12. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית - 4.4%.