אחרי ביקורו שלשום של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בעיר נצרת, בליכוד מכינים קמפיין נרחב המיועד למגזר הערבי. על פי סקרים פנימיים שנעשו במפלגה, הפוטנציאל של הליכוד ברחוב הערבי מתקרב ל־2 מנדטים – כ־60 אלף מצביעים. 

גורמים במפלגה אף מסבירים כי המטרה שהוצבה היא כפולה: "כל קול של מצביע ערבי שילך אלינו – הוא גם קול שלא ילך למחנה הנגדי, שניקח מהגוש 'רק לא ביבי'. כך שהרווח עשוי להיות מוכפל – אם וכאשר נצליח במשימה". 

במסגרת הקמפיין שיתנהל במגזר הערבי יתקוף הליכוד את חברי הרשימה המשותפת ויציג אותם כפוליטיקאים כושלים שלא מסייעים למצביעיהם. החל מחודש הבא, אחרי הגשת הרשימות, צפוי לעלות קמפיין חוצות של הליכוד בשפה הערבית. כמו כן, נתניהו עתיד לבקר בעוד יישובים ערביים במועד הקרוב ליום הבחירות.

נתניהו בביקור בנצרת (צילום: חיים צח, לע''מ)
נתניהו בביקור בנצרת (צילום: חיים צח, לע''מ)

בליכוד ענו אתמול למתקפות שלפיהן בכוונת נתניהו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת או של חלקיה. על פי הודעת הליכוד, "לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת ולא נישען עליהם, לאחר שהתנגדו להסכמי השלום שמקרבים בין יהודים לערבים. אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת שיושבת באופוזיציה ולא עושה דבר למענם.

הקלטות שפורסמו אמש בחדשות 12 מתעדות ארבע שעות של שיחה מתוחה וקולנית בין נתניהו לנציגים מארגון העצמאים "השולמנים", שבמהלכן ניסה ראש הממשלה לשכנע אותם לא להקים מפלגה עצמאית ולא לחבור לבנט או למפלגות אחרות. נתניהו הסביר למשתתפים כי כל הצטרפות או תמיכה במפלגה אחרת לא יכולות לעלות על הדעת אם ברצונם להעביר רפורמות כלכליות. לדבריו, הגוש שלו זה הליכוד, המפלגות החרדיות והאיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ'. "חברי הכנסת שלי מצביעים כל מה שאני רוצה, והחרדים מצביעים כל מה שאני רוצה, וסמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה", אמר נתניהו. 

אחד ממייסדי השולמנים, אביר קארה, עלה לדיון ואמר: "אדוני ראש הממשלה חזק בחיסונים אבל לא יכול לנצח ועדי עובדים". נציגי הארגון תהו מה יהיה שונה בבחירות האלה, והאם הם באמת יכולים לסמוך על נתניהו, שמיד השיב: "מי משחק איתכם? אני משחק איתכם? אני משנה את המדינה בשבילכם. אבל אין לי את הכוח הפוליטי כי אני צריך 61".

בתוך כך התראיינה אתמול רעייתו שרה נתניהו בערוץ 20, ותקפה את עוזבי הליכוד גדעון סער וזאב אלקין ומפלגתם "תקווה חדשה": "אחרי הבחירות ב־1999 בעלי ידע לקבל את ההפסד - סער לא ידע לקבל את ההפסד שלו. הייתה חתרנות גם לפני העזיבה שלו. זו מפלגה של פליטים. אלקין וסער היו בני בית אצלנו. זה כואב שאנשים שנתניהו טיפח כל השנים עושים לו את זה".