יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר הערב (שבת) בריאיון בערוץ 12: "אהיה מוכן להקים ממשלה בתמיכת המשותפת, אמרתי את זה קודם וחבל שלא עשינו זאת כבר". כמו כן, הוא טען כי בכוונתו לצרף עוד אנשים מהמגזר הערבי לרשימת המפלגה. 

באשר לאיחודים פוטנצליאליים לקראת הבחירות, הסביר לפיד כי הוא פתוח להצעות. "מסתובבים כרגע 14 מנדטים במפלגות קטנטנות שלא עוברות את אחוז החסימה ואני מאמין שיהיו איחודים. דלתי פתוחה ואני מוכן לשמוע את כולם. אני צריך לנהל מחנה פוליטי גדול, שמוכרח לתת תשובה למה שמתרחש מולנו, כשהרבה קולות מדברים במונחים משוגעים על ההתנחלויות, על בתי המשפט ועל מעמד הביניים".

עם זאת, בחודש מרץ האחרון, כשנשאל לפיד בערוץ הכנסת האם תהיה ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת מבחוץ?, הוא השיב: "לא עושים עסקים עם המשותפת".

יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה (צילום: דוברות יש עתיד-תל"ם)

"בבחירות הקרובות תצביעו למי שנתן לכם מילה ואתם יודעים שמה שכתוב על הפתק זה מה שיקרה. לא טעיתי כשחברתי לגנץ והיינו צריכים לעשות כל מאמץ לעשות שינוי, עכשיו אנשים יודעים על מי אפשר לסמוך. אני עובד טוב עם גדעון סער ואני יכול להצטרף לממשלה בראשותו", הוסיף.

במהלך השבוע, התייחס גם חה"כ יואב סגלוביץ' לנושא החיבורים, ואמר: "בעד חיבורים עם מפלגות אחרות". בנוסף הוא התייחס לחזרה על מודל "כחול לבן" ממערכת הבחירות האחרונה, פסל אפשרות להצטרפות של חברת הכנסת עומר ינקלביץ' ואמר: "כל חיבור יתבסס על הערכים של יש עתיד בלבד, יאיר לפיד יוביל את כל הגוש".