יו"ר מפלגת תנופה, עפר שלח, התראיין הערב (שבת) בחדשות 13, ביקר בחריפות את התנהלותו של יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ומפלגת יש עתיד, והסביר מדוע הוא עזב את המפלגה: "הוא (לפיד) מתייחס למפלגה כאילו זה הצעצוע של אבא שלו. לבסוף, הרגיש לי כאילו מדובר בילד שהולך עם הכדור שלו בשכונה שכשלוקחים לו את הכדור אז אין משחק".

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

הוא הוסיף להאשים את לפיד: "אם יאיר לפיד היה מקבל את הרעיון שלי לפריימריז, לא הייתי הולך. אתה לא בונה שלטון מלעמעם עמדות ולהתחבא".

שלח לא חסך שבטו גם משר הביטחון, בני גנץ: "בתוך הקמפיין הזה (של כחול לבן בבחירות) אנשים קרובים לגנץ הכפישו אותי כי הייתה מחשבה שזה יגרום ללפיד לוותר על הרוטציה. בשלב מסוים הלכתי אליו ואמרתי לו, מה אני אמור לעשות עם העובדה שאנשים שלך מפיצים עליי שקרים?". 

עוד טען כי הקלטה שהופצה על ידי הליכוד, בה ניתן לשמוע אותו משוחח עם עמיר פרץ, הושגה באמצעות האזנות סתר. "אני לא הקלטתי ועמיר אמר לי שהטלפון שלו לא היה שם. הלכו לבדוק את השיחה במצלמות ולא היה אף אדם במרחק שמיעה מאיתנו". 

כזכור, שלח הכריז בחודש שעבר על הקמת מפלגת תנופה יחד עם נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן, וקרא מאז לחברי המרכז-שמאל לחבור אליו כדי "להביא לסיום שלטונו הארוך מדי של בנימין נתניהו, שהגיע לנקודת שפל".