יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המצב הפוליטי במהלך מערכת הבחירות, על ניהול משבר הקורונה ועל יחסו למגזר החרדי והערבי.

הפוסט שפירסם ח"כ אביגדור ליברמן

על הסקר המעניק לנתניהו 60 מנדטים עם בנט: מה עושים מבחינתך?
"אין ניהול, יש פה ניצול ציני של רה"מ, של מצב התחלואה והחיסונים שהפך למסע בחירות, חוגגים מספרי מתחסנים, ניצול בצורה הכי צינית שאפשר של משבר הקורונה. הגענו לשיא מתים בשבוע שעבר, בתחלואה, במספר המאושפזים במצב קשה ובעסקים ובתי החולים הציבוריים שקורסים".

אתה לא רואה תמונה דומה גם באירופה? רק שלנו יש חיסונים.
"תמונה אחרת לגמרי, והיה אפשר למנוע את זה לו רק היה ניהול. מה שאני רואה פה שאנו הולכים לסגר נוסף מסיבה אחת - שנתניהו רוצה לרצות את ליצמן, דרעי וגפני. למה צריך סגר כללי כשהתחלואה בביתר עלית 29% ובמצפה רמון 1%? צריך לסגור את מצפה רמון כדי שכל שותפיו הטבעיים של נתניהו יהיו מרוצים, שלא יסגרו רק אותם. צריך לסגור איפה שיש תחלואה, עיר עם 20% צריך לסגור, סגר צריך להיות ממוקד".

"אי אפשר לנהל מדינה ולבנות תפיסת עולם לפי הסקרים. אם ארבע מפלגות באמת מצליחות לשמור על תיאום, יש עתיד, ישראל ביתנו, ימינה ותקווה חדשה, גם לפני הבחירות וגם יום אחריהן, אפשר לבנות פה ממשלה אלטרנטיבית. כל עוד דרעי, ליצמן וגפני מחזיקים את השלטר של הכלכלה, לא ניתן להציל אותה. האחריות חלה על כולנו, ויתרתי על האגו, ואני חושב שכולנו צריכים לוותר עליו. מי שיביא את מקסימום המנדטים יהיה הראשון בגוש וכן הלאה", הוסיף ליברמן.

"אין לנו שום בעיה עם הציבור החרדי, הם חלק מאיתנו, הבעיה שהוא נפל בשבי של עסקים של ש"ס ויהדות התורה, שתי כתות שאין להן שום קשר לערכים יהודיים ולמסורת ישראל, אנשים ציניים שמחזיקים אותם בכוח. כל מה שהם מטיפים זה חילול השם, הרבנים מבצעים מה שהעסקנים אומרים להם, גם הם נמצאים בשבי אצל אותם עסקנים שדואגים להחזיק את הציבור החרדי בעוני, מסכנים, בתנאים מחפירים ואז מביאים להם את הקצבאות ויחד איתם פתקי הצבעה. אחרי שמשתכנעים ששם הכל שקר, מרמים אותך פעם אחרי פעם. אני לא מפלגת אופנה. לא יכולה להיות פה מדינה בתוך מדינה, מאוד אנשים הולכים מכות עם המשטרה ולמחרת פותחים את הישיבות למרות הסגר", המשיך.

"הרשימה המשותפת לא יכולה להיות שותפה לקואליציה ציונית ולברלית. ממש לא ניתמך בהם. אני אומר זאת בצורה ברורה - בניגוד לנתניהו שמוכן להיתמך גם על ידי חמאס. לנתניהו יש רומן עם חמאס, ח'אלד משעל, מנסור עבאס, כולם כדי לשרוד פוליטית. יש הבדל בין הציבור הערבי לרשימה המשותפת, היא לא מצייגת את אזרחי ישראל הערבים, אני מקווה שיהיו נציגים אותנטיים", סיים ליברמן את דבריו.