אביר קארה, מראשי "השולמנים", התייחס הבוקר (ראשון) בגלצ להתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי, ואמר: "במהלך חצי השנה האחרונה עבדנו עם כל המפלגות, מה שפורסם ומה שלא פורס - נעשה מה שאפקטיבי לעצמאים". הוא הוסיף כי הוא מניח "שהפוליטיקאים הישנים עייפים, עוד פעם לשמוע על הליכוד, כחול לבן וניסנקורן. אנחנו עייפים מהפוליטיקאים האלה, רוצים משהו חדש, פרש. לא מנכ"לים, נשיאים ורמטכ"לים לשעבר, אלא חיילים של עם ישראל". 

ראיון של אביר קארה בערוץ הכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

זה דיבור של אדם שמקים מפלגה
"אני אגיד איפה הכישלונות שהיו פה - לשכת התעסוקה לא ידעה לתת מענה בזמן, וכך גם ביטוח לאומי. אם היו נותנים לביטוח הלאומי שליטה מלאה אולי היה אחרת... המגזר הציבורי לא יעיל. השולמנים הקימו חמ"ל לסיוע לעסקים, ועזרנו ל-21 אלף עסקים - הגאווה שלנו בעשייה של השולמנים, זאת גאווה ענקית באזרחים הישראלים".

כמה מנדטים אתה חושב שאתם שווים
"אם אנחנו מקבלים הצעות אז המפלגות האחרות סקרו אותנו. גם אנחנו עשינו סקרים פנימיים, מהם עולה כי 73 אחוזים מהשולמנים יתמכו בנו, כאשר 68 אחוזים מהם (בשלומנים יש 210 אלף אישה ואיש) יילכו איתנו לא משנה למי נחבור. אנחנו הופכים להיות שק לוהט. ברגע שאתה מראה את הדרך כולם מתיישרים למקום הנכון". 

השולמנים בהפגנה (צילום: באדיבות שולמן)
השולמנים בהפגנה (צילום: באדיבות שולמן)

בהמשך השיחה הוא התייחס לפגישה המדוברת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהקלטות ממנה פורסמו בחדשות 12: "נתניהו אמר מה שאני אמרתי. הגענו לפגישה הזו אחרי שסירבנו להצטרף לליכוד. עכשיו אי אפשר לשנות משם דברים משמעותיים לציבור העצמאים, יש קבוצות אינטרסים שהשתלטו. צריכים לבנות מוקד כוח חדש".

מה לגבי הצטרפות למפלגה חדשה, כמו זו של גדעון סער למשל?
"אני מקווה שהמערכת הפוליטית תתחדש ולא פוסל אף אחד, צריך מישהו שיבוא מהשטח, לא מהדברים המוכרים". 

אתה מקים מפלגה?
"נצטרך לחכות בימים הקרובים, שיתנו לנו בהסכם קואליציוני את הסעיפים שנגיד, אז כן . צריכים להיות קולניים וחזקים מבפנים ומבחוץ אנחנו מתכוונים לשנות".