יו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער התייחס הבוקר (ראשון) בכאן ב' לעמדתו בנושא נישואי להט"ב, ואמר כי "הנושא של שינוי סטטוס קוו בנוגע לנישואים וגירושים בישראל הוא מאוד כבד. אני לא אתן בקלות דעת התחייבות שלא אוכל לעמוד מאחוריה". 

הוא ציין כי "כמפלגה חדשה נקיים דיונים על מספר נושאים. בניגוד לאחרים יש לנו מחויבות לבצע כל דבר שנתחייב. אנחנו נפרסם את עמדתנו במצע. אנחנו מתחייבים לתקן את האפליה בנושא הפונדקאות לגאים. בנושא השני (נישואים) נקיים דיונים ונודיע את עמדתנו".

סער התייחס בהמשך גם לנושא פתיחת העסקים בשבת, ואמר כי "עמדתי איננה שוללת באופן עקרוני פתיחה של מרכולים בשבת, זה צריך להתבצע באופן של איזונים. כל רשות מקומית בוחרת כיצד היא תקיים את האיזונים האלה. לא לכל מקום יש את אותו האופי. האמירה המחייבת אותי – בממשלה בראשותי לא תהיה כפייה כלשהי, לרבות כפייה דתית".

על ראש עיריית תל אביב וראש מפלגת "הישראלים" רון חולדאי אמר סער, כי "הוא קצת במצוקה. הוא הקים מפלגה חדשה עם יומרות להנהיג את המדינה ובפועל הוא נלחם באחוז החסימה, אז הוא נלחם בי".

עפר שלח, יו״ר מפלגת "תנופה" שאל בתגובה לדבריו של סער על הנישואים בקהילה הגאה: "‏לא הבנתי, גדעון, אתה בעד או נגד?", והוסיף: "וכולנו צריכים להבין - בממשלה הבאה אתם צריכים את מי שאומר את דעתו באופן ברור ויודע להילחם עליה ולהפוך אותה למציאות".

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) התייחס אף הוא לדבריו של סער, וכתב "גדעון סער הוא אכזבה ישנה. שמרן בתחפושת של ליברל שימכור את האינטרסים של הציבור החילוני בישראל לחרדים. רק על מרצ אפשר לסמוך שתילחם בכפיה דתית".

חבר הכנסת עידן רול (יש עתיד) כתב בטוויטר: "גדעון, כל כך הרבה שנים בפוליטיקה ועדיין לא גיבשת דעה על נישואים גאים? תן לי לעזור - זכותי להתחתן כמו שזכותך להתחתן. לפחות עכשיו ברור לכולם שאין לך כוונה לקדם שוויון זכויות לקהילה הגאה. חייבים 'יש עתיד' גדולה בשביל שתהיה פה ממשלה שפויה וליברלית".


פרופ' חגי לוין, לשעבר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור (תל"ם), אמר בגל"צ בתגובה לדברי של סער כי "מצביעי כחול לבן התבלבלו ומצביעים בסקרים לסער. רק היום הוא אמר 'לא יודע, לא החלטתי לגבי נישואים להט"ביים' - זה ראש הממשלה שאנחנו רוצים?"

מתקווה חדשה נמסר: "יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הודיע כי יתמוך בקידום זכויות הקהילה הגאה ובפרט בתיקון החוק שיתקן את האפליה הקיימת בפונדקאות כלפי אבות גאים. סער בשבתו כשר הפנים במהלך חסר תקדים הכיר בזוגות הומוסקסואליים לצורך עליה לפי חוק השבות ובשבתו כשר החינוך תקצב את הארגונים הגאים. יחד עם זאת, לא ניתן שום התחייבות בקלות דעת שלא נוכל לעמוד בה אחרי הבחירות. תקווה חדשה היא מפלגה שנוהגת באחריות, בניגוד לכל אלו שמפזרים הבטחות בחירות אך לא העבירו מהלך לטובת הקהילה הגאה בחייהם. עמדותינו בשלל הנושאים הרלוונטים יפורסמו במסודר לאחר דיון מעמיק, כמתבקש".