על רקע ניסיונות ההתקרבות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למגזר הערבי, שוחח הבוקר (ראשון) ח"כ סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת עם בן כספית וינון מגל ב-103FM בנושא.

הפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו: "אין לביבי מה לחפש כאן" (צילום: זו הדרך)

"אני שמח על הניסיונות שלו, כי אני באמת משוכנע שככל שהוא יעבוד יותר בחברה הערבית הוא יקבל פחות. אנשים מכירים את נתניהו, הוא לא מועמד חדש, החברה הערבית מכירה אותו טוב מאוד והיא יודעת על מה הוא אחראי, על כל הדברים שהיא לא רוצה לראות ואנשים יצביעו בסוף לפי מצפונם ותפיסת עולמם ואמונתם, ונתניהו רחוק מאוד מזה. כדאי קצת להכיר את ההיסטוריה הפוליטית של הפלסטינים בישראל, מה שקורה עכשיו הוא לא חדש בניסיונות של המפלגות הציוניות לגנוב קולות מהחברה הערבית", אמר אבו שחאדה. 

חבר הכנסת אבו שחאדה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
חבר הכנסת אבו שחאדה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

"במשך שנים ארוכות היה רוב למפלגות הציוניות בחברה הערבית. הפעילות הרצינית של בל"ד במשך כמה שנים הצליחה לטאטא את רוב המפלגות הציוניות מהחברה הערבית, לא עד הסוף, גם הליכוד היה מקבל קולות בחברה הערבית וגם מפלגות אחרות, אנו נמשיך לעשות את זה. אני סומך על האינטליגנציה של הציבור הערבי כשנתניהו עושה בדיוק את ההפך. ניסיון ההעלבה של האינטליגנציה יעלה לו ביוקר. אנשים יודעים מי חוקק את חוק הלאום", הוסיף.

ועדיין תומכים בו.
"נתניהו לא ייקח לו מחצית ולא רבע ממה שנותנים לו הסקרים. יש באופן קבוע אנשים אינטרסנטיים וכאלה שתמכו בליכוד מכל מיני סיבות, ויש אנשים שלא יודעים מה הם אומרים. הוא לא ייקח מנדט אחד. החברה הערבית, גם בגלל המבנה הגזעני של האקדמיה במדינה, קשה מאוד לסקור אותה, אין מכוני מחקר רציניים בחברה הערבית. לכן מה שיוצא בסקרים מאוד רחוק מהמציאות. לדעתי נראה מספרים שונים גם בעלייה של החברה הערבית באחוזי ההצבעה, גם מבחינת תמיכה במפלגות הערביות ופחות הצבעה למפלגות הציוניות".