המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הגיב היום (ראשון) על החלטתו של ראש עיריית תל אביב ויו''ר מפלגת הישראלים רון חולדאי לפתוח בעוד עשרה ימים את אירועי התרבות בעירו למי שהתחסן במנה השנייה של החיסון לקורונה. בהודעתו, אשר מופנית גם אל שר התרבות והספורט חילי טרופר, מבהיר נזרי כי ההחלטה על פתיחת אירועי התרבות היא בידי הממשלה ולא בידי ראשי הרשויות בישראל.

נזרי השיב למכתבו של טרופר, אשר ביקש לבחון האם מבחינה משפטית רשאים ראשי הרשויות לפתוח אירועי תרבות, וכתב כי "הדרך המשפטית לפתוח לציבור את מוסדות התרבות היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה". האיסור על פתיחת מוסדות התרבות, הוא כחלק מתקנות הקורונה שחוקקו בינואר 2020 כהוראת שעה.

רון חולדאי ורז נזרי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)
רון חולדאי ורז נזרי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)

"מובן כי כל עוד האיסור עומד בתוקפו, רשות מקומית – גדולה ונכבדה ככל שתהא – אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות", הודיע נזרי במכתבו.

כזכור, מוקדם יותר הודיע חולדאי כי בכוונתו לפתוח, גם במידה ומשרד הבריאות לא יאשר זאת. "אני הולך לעשות את זה ומשרד הבריאות לא יוכל להגיד לא. בחיים במדינת ישראל צריך ליזום. אם הייתי יושב ומחכה למשרד הבריאות, לא היה קורה כלום", אמר חולדאי בראיון ברשת ב'.