יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר תקף היום (שני) את השר לשעבר זאב אלקין, שעזב את הליכוד וחבר למפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, והאשים אותו בגזענות בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "זאב אלקין מתנשא וגזען, טוב שעזב את הליכוד", כתב.

"לאחרונה אלקין מרבה להתראיין ומקפיד לומר בכל הזדמנות שמבחינתו הליכוד של היום הפך לליכוד של מיקי זוהר", המשיך. "תודה על המחמאה אך הייתי ממליץ לו לנקוט בגישה קצת פחות מתנשאת וגזענית. כנראה שהוא עזב את הליכוד כי היא כבר לא תנועת הלבנים שהוא העדיף".

אלקין לא נשאר חייב וכתב: "מיקי, נתת דוגמה למה שדיברתי. אפשר לנהל ויכוח מכובד ולא בהשמצות גסות. אפשר לנהל קואליציה בשקט תעשייתי ולנצח בכל ההצבעות, ולא לצרוח על 3 ה"כפים" ולהפסיד תמיד. לדבר על מפלגה של גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, מאיר יצחק הלוי ומישל בוסקילה כמפלגה של "לבנים"?! אתה תמשיך להסית, אנחנו נאחד".

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

בתוך כך, אלקין שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות דבריו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שאמר אמש כי ידאג להשיב את מפלגתו של גדעון סער וכן את נפתלי בנט למחנה הימין בראשות נתניהו לאחר הבחירות.

מהדברים של דרעי, אני מבין שאם אני שם בפתק סער, אני מקבל ביבי.
"נו באמת, אני מציע לך ללמוד מגדעון סער ולא מאריה דרעי, עם כל הכבוד. תודה רבה לאריה דרעי על הדאגה, אבל ברור לחלוטין שזה לא יקרה. אמרנו בצורה מאוד ברורה שאנחנו אלטרנטיבה לנתניהו, ולכן לא מתכוונים לשבת תחתיו. אבל דבר אחד אתה כן יכול ללמוד מאריה דרעי, בצורה מאוד ברורה, שגם הוא מבין שלנתניהו אין ממשלה".

בגלל שהוא לא הזכיר אותו בקמפיין שלו?
"לא רק זה, אלא בגלל שהוא אומר שבלעדינו ובלי בנט, אין לנתניהו ממשלה".

ולכם יש ממשלה בלי נתניהו?
"בוודאי שכן. אני חושב שכל הכוחות שנמצאים היום בזירה הפוליטית, ושישבו אי פעם בממשלה של נתניהו, יהיו מוכנים להיכנס לממשלה בראשותנו".

תן לי את זה במספרים.
"כל המפלגות שישבו עם נתניהו אי פעם, בסופו של דבר, ירצו להיכנס לממשלה תחת גדעון סער. זאת בדיוק הייחודיות שלו, הוא היחידי שמציב פה אלטרנטיבה שלטונית והוא היחידי שיכול להרכיב ממשלה, ויש לו כמה אופציות".  

כלומר גם דרעי וגם ליצמן.
"כל המפלגות שאי פעם ישבו עם נתניהו, למעשה לא ירצו בחירות נוספות, ולכן אנחנו נצליח להרכיב ממשלה".

אבל דרעי אומר וגם ליצמן אומר שההעדפה הראשונה שלהם היא נתניהו.
"ברור למה ההעדפה שלהם היא נתניהו. הרי נתניהו אומר שהם עושים מה שהוא רוצה, והם אומרים שהוא עושה מה שהם רוצים, אז מהבחינה הזאת ברור שזאת ההעדפה הראשונה, רק המספרים לא מסתדרים. אפילו מהדברים של דרעי אתמול, אתם מבינים למה הוא צריך לדבר על זה שהוא צריך אותנו, כי הוא יודע שלנתניהו אין 61. אגב, אתם רואים את זה גם בהתנהלות של נתניהו - תסתכלו על כל הסוגייה הזאת של נתניהו והערבים. פתאום נתניהו הפך לאוהב גדול של הציבור הערבי, למה הוא עושה את זה? כי הוא מבין שבלי מנסור עבאס והתנועה האסלאמית אין לו 61".

אתה אומר 'יש לנו 61, עם יהדות התורה, עם ש"ס ועם בנט נצליח להקים ממשלה בראשות גדעון סער'?
"למה? גם עם לפיד, גם עם חולדאי, עם ליברמן. יש מספיק כוחות בזירה הפוליטית שאפשר יהיה להרכיב אפילו כמה ממשלות".

נניח שסער עומד בראשות הממשלה, והקורונה נמשכת, ויש שוב תופעות של חתונות המוניות וכינוסים חרדיים המוניים, איך סער מטפל בזה אחרת כשהוא צריך כל כך את ליצמן ודרעי?
"אסור שניהול הקורונה יהיה משועבד לפוליטיקה. אני יודע שאפשר אחרת".

הם פתחו את בתי הספר בניגוד להוראות, מה אתה עושה?
"אוכף, נותן קנסות לכולם".

אתה אומר, סער יפעל בניתוק מהפוליטיקה מול החרדים או מול כל מגזר שיפר את ההנחיות.
"בוודאי, כי אחרת אי אפשר".

אין התאוששות במספרים שלכם, להיפך, אתם יורדים.
"יש שתי עובדות כל הזמן, בכל סקר שנעשה, למעשה בשבועות האחרונים ברציפות, אנחנו המפלגה השנייה בגודלה. העובדה השנייה היא שבאף סקר, בלי התנועה האסלאמית ומנסור עבאס, לנתניהו אין ממשלה. זאת אומרת שנתניהו לא מסוגל להקים ממשלה. ואנחנו המפלגה השנייה בגודלה שגם מסוגלת לחבר כוחות שונים, ולכן כן מסוגלת להקים ממשלה, זה הכול".