אברהם כץ עוז, שר לשעבר מטעם מפלגת העבודה, עורר השבוע סערה כאשר כתב מאמר בו ציטט דברים שאמר לו, לטענתו, אריק שרון בעבר, אשר השתמש, לפי ההסבר של כץ עוז, בהגדרה "אינדיאנים" כדי לתאר חלק מאנשי הליכוד. כץ עוז כתב כי נתניהו משפיע על בוחריו כיוון שהם "המון נבער מדעת". הבוקר (שני) שוחח כץ-עוז עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM והגיב לדברים.

אתה כתבת מאמר כמפא"יניק ותיק, ובו אתה טוען שמצביעי הליכוד הם אינדיאנים והם עלולים לעשות את מה שעשו מצביעי טראמפ בארצות הברית?
"לא, לא אמרתי את זה. את עניין האינדיאנים העליתי כאשר טיפלתי בשאלה מדוע עזב אריק שרון את הליכוד, והתשובה שקיבלתי מאריק שרון ומבנו עמרי הייתה 'בגלל האינדיאנים'. שאלתי, 'למה אתה מתכוון?', אז הוא אמר, 'זה המבנה הפנימי של הליכוד'. אני לא איש ליכוד, ואני הבינותי שהאינדיאנים זה אותו חלק של הליכוד שלא היה חירות, אצ"ל, לח"י, ז'בוטינסקי ורוויזיוניסטים".

אתה כותב, 'ביבי למד ויודע את המלאכה הדרושה לשקר ולהשפיע על המון נבער מדעת ומחשיבה עצמית. ביבי ידע כיצד להדיח את מנהיגי החירות הוותיקים, את אנשי האצ"ל, את הרוויזיוניסטים, בעלי הערכים הציוניים, נאמני ז'בוטינסקי, והוא נשאר עם האינדיאנים הפלבאים'. אם אני מבין אותך - יש את האנשים המשכילים והטובים וההגונים והממלכתיים, ויש את האינדיאנים?
"אני לא קובע את זה, אבל אני כן קובע שלפי מיטב הערכתי, ביבי עשה כל מה שהוא יכול היה לעשות כדי לגרש מהליכוד את כל אותם אלה שהיו התשתית של חירות, אצ"ל, לח"י, כל הז'בוטינסקאים והרוויזיונסטים".

אתה כותב שמי שמצביע לו זה המון נבער מדעת ומחשיבה עצמית.
"לעתים קרובות מאוד זה נכון, אגב, לא רק בליכוד, בהרבה מאוד מפלגות, כולל במפא"י. לפי הערכתי, מתוך מיליון ו-200 אלף מצביעי ליכוד, אני קבעתי לעצמי, זאת דעתי, יש כ-600 אלף שהם אנשי ביבי ויעשו כל מה שהוא יגיד, ואין קשר בינם לבין איזושהי מערכת ערכים או מערכת מפלגתית".

אתה בעצם עכשיו מיתמם, אתה בעצם נותן להם שמות.
"אני השתמשתי במושג אינדיאנים, שקיבלתי אותו מאריק שרון ומעמרי שרון כסיבה לעזיבתם את הליכוד. אני לא מכיר את המבנה הפנימי של הליכוד".

גם את ההמון הנבער מדעת ומחשיבה עצמית הבאת מאריק שרון?
"לא, אני חושב שהמון נבער יש גם בחירות וגם במפא"י וגם בהרבה מפלגות".

אתה כותב, 'לא חשוב מה יחליט בית המשפט, אם ביבי יקרא להם, כמו שטראמפ קרא לציבור שלו, גם כאן הם יעלו על הכנסת ועל בית המשפט העליון'.
"נכון, אני חושב שיש סכנה כזאת. לפי הערכתי, יש סכנה בדמוקרטיה הישראלית שאותו ציבור - שהוא לפי דעתי נאמן לביבי בלי כל קשר לכל מפלגה - שאם ביבי יגיד להם, 'תעלו ותעשו את אותו מעשה שנעשה בקפיטול', הם יעשו את זה, זאת דעתי. לכן, אני מנסה לחזק את הדעה שצריך לעשות את הבדיקה הפנימית של הביטחון לפני המשפט של ביבי, כי אני לא יודע מה הוא יחליט כאשר אני רואה שכל פעילותו הפוליטית מתייחסת לנושא המשפט שלו, ואני מפחד".  

למרות שכל העובדות מוכיחות שמי שיצא להפגין בשנה האחרונה זה המחנה השני, ומי שאומר, 'אני עושה מצור על בלפור', מי שמשווה את ראש הממשלה לפעמים לצורר הנאצי, מי שעומד מחוץ לביתו, ואומר, 'אנחנו נפיל את הבסטיליה', מהם אתה לא חושש.
"אני חושש מהם וגם כתבתי על זה. אני חושש מאוד. אני גם אמרתי והזהרתי. אני אמרתי שאני חושב שבצד השמאלי של המפה יש מטורפים לא פחות מאשר בצד הימני. אני הזהרתי ואמרתי, אני חושש מאוד שיירצחו גם ראש ממשלה נוכחי, והאסון הזה יכול להיות אסון של עם ישראל. קיצוניים יש בשני הצדדים. אני חושש מאוד כי מטורפים יש בצד השמאלי, לא פחות מאשר בצד הימני".