"כשאני מתקשר לאנשים ומספר להם שאני מתמודד על ראשות מפלגת העבודה התשובה הראשונה שאני מקבל היא, מה, מפלגת העבודה עוד חיה? זה הדבר הכי מעודד שאני שומע", אומר אבי שקד, המועמד החדש לראשות מפלגת העבודה.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס מדברת על ההתאמות לקורונה. (צילום: דוברות הכנסת)

שקד, המכונה "המיליונר הסוציאליסט", יתמודד ביום ראשון הקרוב על קולם של 37 אלף מתפקדי העבודה מול ח"כ מרב מיכאלי, גיל ביילין ומועמד אלמוני בשם דוד לנדסמן. "יש אנשים שכדי לנסות להשפיע הולכים להפגין בבלפור. אחרים שוקעים בכורסא בבית. אני החלטתי לעשות מעשה ולהתמודד על ראשות מפלגת העבודה משום שאני מאמין בה ובערכיה ומאמין ביכולותיי להוביל אותה ולהשפיע באמצעותה", הוא אומר.

שקד נולד בנתניה. דודו משה שקד היה ראש העיר וממנו הוא כנראה נדבק בחיידק הפוליטי. בעבר הוא ניסה להתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת אך הפסיד את המקום ברשימה ב-200 קולות לדניאל בן סימון. קמפיין הבחירות שלו בלט בשעתו בזכות שלטי חוצות שקישטו את נתיבי איילון עם הכתובת "המיליונר הסוציאליסט".

את עיקר הונו עשה בענקית ההימורים האינטרנטית "888" שהקים. החברה רשומה בגיברלטר ונסחרת בבורסה של לונדון. "אני לא מתבייש לומר שאני בעצם מפעיל קזינו. הפעילות של החברה אסורה בישראל אבל היא חוקית במדינות רבות והיא פועלת על לפי החוק ועל פי רשיון", הוא אומר.

שקד לא רואה סתירה בין היותו בעל הון לבין הגדרתו כ"סוציאליסט" והוא מסביר: "אני סוציאליסט משחר נעורי. גרתי בדגניה, הייתי מורה בעמקים. עבדתי כמתכנת בתעשייה האווירית. ב-1981 הצטרפתי למשמרת הצעירה של מפלגת העבודה ומאז אני חברה במפלגה".

לדבריו, הוא מעוניין "לחדש את ימיה של מפלגת העבודה כקדם. יש לעבודה פוטנציאל מצוין. אני אגב מודה למרב מיכאלי על שהחזיקה את המפלגה בחיים ואני מאמין שאני מסוגל להצעיד את המפלגה לעידן חדש".

שקד מכחיש כי יו"ר המפלגה היוצא עמיר פרץ עומד מאחורי מועמדותו. "אני מקווה שיתמוך בי אבל אין שחר לשמועות שהוא בעצם זה שיזם את מועמדותי".

על האפשרות שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יתמודד מולו בפריימריז הוא אומר: "אני בעד שכמה שיותר אנשים טובים יבואו למפלגת העבודה ויתמודדו. זה רק יחזק את המפלגה".

אם יזכה הוא מצהיר שיתנגד לחיבורים כלשהם בגוש. "מפלגת העבודה היא מותג מצוין בפני עצמו והיא לא זקוקה לחיבורים. גם אם התהליך ייקח זמן רב היא צריכה לקום על רגליה ולבנות את עצמה מחדש".

שקד מבקש להבהיר כי הוא לא מחפש את מנעמי השלטון: "היו לי עשרות הזדמנויות לעשות אקזיט ולמכור את 888. לא מכרתי כי אני לא מאמין בכסף שמשנה חיים אלא במקום עבודה שמספק חיים".