השחקן והקומיקאי, נתן דטנר, שהתהדר לאחרונה בתואר פוליטיקאי, יצא היום (שני) נגד מתווה העזרה לאמנים שאביב גפן הצליח לסכם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. את המתווה כינה "אחיזת עיניים פוליטית" במהלך ראיון בערוץ הכנסת. כזכור, בשבוע שעבר גפן היה מעורב בגיבוש המתווה ל"הצלת עולם התרבות" על סך 70 מיליון ש"ח שיוענק לרשויות המקומיות, ובמסגרתו יזמינו את האמנים השונים וישלמו להם על ההופעות השונות, זאת עם הנפקת הדרכון הירוק.

נתניהו נפגש עם אביב גפן על מתווה הסיוע לעולם התרבות

"אחת הבעיות היא שאנחנו נמצאים בתקופת בחירות", אמר דטנר, "וכל מהלך הוא פוליטי. חבל שאביב גפן לא קרא את המפה. הוא בא עם הרבה רצון טוב, לא בא אליו בשום טענות".  אבל הוא היה צריך להבין שבאים ולוקחים מעשה של משרד התרבות,  שרצה ללכת לקראת האמנים והכין פה איזשהי קרקע יפה". 

הוא פירט את הביקורת שלו והסביר מדוע בעיניו ההסכם בעייתי: "הכסף הולך לראשי הערים ולא לאמנים עצמם, והם מחויבים להזמין את האמנים להופעות. עכשיו מאוד תלוי איך יקרה ומה יקרה. אני לא יודע עד כמה גפן הבין  שהוא היה בסוג של אחיזת עיניים פוליטית. אני מניח שהיום הוא רואה את הקולות סביבו ומבין, היה אפשר לעשות את זה אחרת והיה צריך לעשות את זה אחרת".

כזכור, דטנר, בן 64, הצטרף החודש לפוליטיקה כשהודיע על החלטתו להצטרף לרשימת הכנסת של מפלגת "ותיקי ישראל" בראשותו של דני יתום, ראש המוסד לשעבר.