ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (שני) כי הוא לא יתמודד בפריימריז לראשות מפלגת העבודה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-24. ברק פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, ובו פירט מדוע לא יעמוד בראשותה של המפלגה שהייתה ביתו הפוליטי.

"אני מודה מכל לב לכם חברי הנהלת מפלגת ה'עבודה' והפעילים מכל רחבי הארץ, על האמון המרגש המקופל במאות פניותיכם אלי לחזור ולעמוד בראש המפלגה, מפלגה שהקימה את המדינה ושהייתה ביתי הפוליטי לאורך מרבית שנות חיי", כתב ברק. "תודה מיוחדת למאות אנשי המחאה שביקשו ממני לשוב, אלו הם חברי למאבק העיקש על דמותה של ישראל. המחאה הייתה במיוחד השנה, הלב הפועם של המאבק על עתידנו. מאות האלפים בבלפור, בקיסריה, בכיכר רבין ועל הגשרים ובצמתים הם נושאי הניצוץ שיוביל אותנו בסופו של יום לניצחון".

ברק ציין כי "השיקול העיקרי לנגד עיני הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה שתתמודד עם עומק המשבר האנושי-כלכלי, עם תעתועי הקורונה ועם שיקום אמון האזרחים בשלטון ובמוסדות הדמוקרטיה‪.‬ אני מתכוון לכינון ממשלה, שתפקיד מרכזי בהקמתה יהיה לגוש שלנו, שמאמין בביטחון לפני הכל, בשלמות העם שקודמת לשלמות הארץ, בהכרזת העצמאות כמסד ערכינו ובבעלותם של האזרחים על הישגיה של ישראל ועל פירותיהם".

"בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה", אמר ראש הממשלה לשעבר והוסיף: "לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו ׳יש עתיד׳, ׳הישראלים׳, ׳העבודה׳ וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה, איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון. בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו״ר 'העבודה'".

לסיום איחל ברק לכל המתמודדים ולמפלגה וחבריה, "התמודדות הוגנת ובחירה מהירה ונכונה של היו״ר/ית הבא/ה", והוסיף: "אני מביע תקוותי שאכן יימצאו טרם הגשת הרשימות, אצל הנוגעים בדבר, בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל".

מסקרים שבוצעו בשבוע האחרון עולה כי מפלגת העבודה בראשותו של ברק תקבל בין חמישה לשישה מנדטים ותעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות לכנסת, אולם עם כל דמות אחרת שתעמוד בראשה היא לא צפויה לעבור את אחוז החסימה.