השר לשעבר זאב אלקין שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM ומתח ביקורת קשה על אופן טיפולה של ממשלת נתניהו במשבר הקורונה. בנוסף, התייחס אלקין לבחירות הקרובות, וביקר גם את דבריו של יו"ר הקואליציה גדעון סער.

הנתונים מפחידים, איך זה יכול להיות?
"הנתונים לצערי לא רק מפחידים, צריך לציין שכל בנאדם עשירי נבדק ויצא חולה. והנתונים בנוסף גם מאוד עצובים - בחודש האחרון מתו 1,000 איש. תזכיר לי מתי הייתה פה מלחמה שבחודש אחד מתו 1,000 איש? זה פשוט נוראי, היינו באווירת חגיגה של החיסונים ותוך כדי החגיגה איבדנו 1,000 איש בחודש אחד". 

אבל זאת מגפה עולמית והציבור לא ממש קשוב לסגר הזה.
"אתה צודק יש פה שאלה קשה של אכיפה, של המחירים הכלכליים שאנחנו משלמים של הפרצות שהיו צריכות להסגר. קח את נתב״ג הרי אנחנו מדינה שונה - יש לנו כניסה אחת, מדברים על זה מזמן לחייב בדיקות בכניסה לארץ וזה לא קרה עד היום כי לא רצינו לפגוע בשלום עם דובאי. תראה לאן הגענו שבמשך כמה שבועות עסקים מושבתים, מקומות עבודה מושבתים, ובמקביל הכנסנו לפה מוטציות קשות והתחלואה היא בלתי אפשרית. היה אפשר למנוע את זה בכמה החלטות".

המשטרה מפזרת חתונת ענק בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

אין ספק שההשפעה הכלכלית היא הרסנית ואני לא מצליח להבין את הנתון הזה.
"בסוף תהיה השפעה לחיסונים ואני קורא לכולם להתחסן. אבל בדרך בחגיגות הניצחון האלו פספסנו החלטות מאוד חשובות שיכלו לחסוך בחיי אדם והמחיר הכלכלי". 

אתה אומר שחגיגות הניצחון האלו הם הביאו לעלייה בתחלואה?
"כן, כי לא התקבלו ההחלטות הנכונות כולם חגגו במערך החיסונים במקום לסגור את נתב״ג. תבין, כמעט שנה אנחנו עם 3,000 מתים ובחודש אחד אנחנו עם 1,000 מתים. לא מבין למה לא מתקבלות החלטות. רק עכשיו עושים את זה. ובמקביל חונקים את הכלכלה זה לא הגיוני". 

מה אתם תעשו אחרת ?
"בשלב הראשון במדיניות החיסונים. היינו נותנים לסגל ההוראה ויכולנו למנוע את זה ויכול להיות שלא היינו צריכים לסגור את מערכת החינוך. נקודה שניה אכיפה היא אכיפה ובטח אין אכיפה שוויונית. זאת בעיה - אי אפשר לערבב פוליטיקה באכיפה. היא חייבת להיות ברורה". 

אם גדעון סער רוצה להיות ראש הממשלה הוא חייב להתקרב לחרדים ואתה יודע את זה. 
"זה לא נכון, אפשר אחרת. בסגר הראשון הייתי מעורב מקרוב ואפשר אחרת. אי אפשר לקבל החלטות כאלו בגלל צעד פוליטי. נעשה אכיפה שוויונית לכולם - מקום שאין בו תחלואה יכול להיפתח ובמקום שיש תחלואה קשה צריך לאכוף".

מה קורה אצלכם אתם מפלגת הלבנים כפי שמגדיר אתכם ח״כ מיקי זוהר?
"זה בדיוק הבעיה למה שקורה בליכוד כפי שקורה למיקי זהר. עם הסגנון הזה. במקום לנהל ויכוח ענייני הוא תוקף בצורה קשה ומשמיץ מכל הכיוונים. אני יכול למנות לך מהרשימה שלנו מהיכן כל אחד. אני מתבייש בצורך הזה האנשים שנמצאים אצלנו במקומות הבולטים לא בגלל שהם מעדות המזרח אלא בגלל מה שהם הצליחו לעשות, ולכן מיקי זוהר עושה עוול קשה לעדות המזרח. נציגי עדות המזרח הגיעו להישגים גדולים - ראשי ערים, פוליטיקאים, אנשי כלכלה בכל מקום ואנחנו מציגים במפלגה שלנו גישה שמחברת את כולם ביחד. הגישה של מיקי זוהר היא רק להשמיץ. כשאתה יו״ר קואליציה עדיף שפחות תדבר על כוח, כסף וכבוד. עדיף שתנהל מהלכים פוליטיים".

מתי אתם מתחברים?
"לפני החיבורים אנחנו עדיין המפלגה השנייה בגודלה. היחידי שמציע אלטרנטיבה ויכול להקים ממשלה זה גדעון סער".