אביר קארה, מנהיג מחאת 'השולמנים' של בעלי העסקים והעצמאים, הודיע היום (שלישי) כי הוא מצטרף למפלגת ימינה. הוא צפוי לזכות במקום ריאלי ברשימת המפלגה, אשר לפי שעה זוכה בסקרים לכ-12 מנדטים בממוצע.

במסיבת עיתונאים שערך קארה, אמר המועמד החדש לכנסת כי "אחרי כל הדברים שקרו בארץ, אנחנו חייבים להמשיך בריצת המרתון. כדי להעביר רפורמות ענקיות, אי אפשר להשתמש באותם אמצעיים ישנים ואותם פוליטיקאים ישנים. אי אפשר להשתמש באותה הממשלה, אני אומר לכם את זה כמי שצפה מבפנים ומבחוץ". קארה הוסיף כי ל'שולמנים' יהיו חמישה נציגים ברשימת ימינה שלהערכתו היא "המפלגה הגדולה ביותר". לפי הסיכום בין קארה לבנט, תנועת השולמנים תקבל מקום אחד בעשירייה הראשונה, שני נציגים נוספים בעשירייה השנייה ועוד שני נציגים בעשירייה השלישית ברשימת ימינה. 

מנהיג ''השולמנים'' אביר קארה (צילום: תנועת אני שולמן)
מנהיג ''השולמנים'' אביר קארה (צילום: תנועת אני שולמן)

מנהיג 'השולמנים' המשיך ואמר כי הוא קורא לכולם להצטרף אליו על מנת לעזור לנפתלי בנט להתמנות לתפקיד ראש הממשלה: "עבדתי עם בנט בתקופת הקורונה וראיתי איש חדור מטרה, עם מוטיבציה לבוא ולעשות. אני חושב שזה הדבר הטוב ביותר לעשות. אני יודע שרק לבנט אכפת מהצעמאיים ומהמדינה ובדיוק על הדבר הזה אנו נעבוד".

יו''ר מפלגת ימינה נפתלי בנט אמר לאחר הצטרפותו של קארה: "מזל טוב לשולמנים. היום אתם וימינה הפכתם למשפחה אחת. עשיתם כברת דרך אדירה והיום אנחנו הופכים להיות הבית של חצי מיליון עסקים בישראל. אני יודע מה זה להיות בעל עסק. אני ואישתי הקמנו עסקים ואני יודע כמה קשה להקים במדינה הזו עסק. המטרה שלנו היום מאוד חדה בברית הנישואים האלה בין השולמנים לימינה וזה להפוך את המדינה הזו לגן עדן לשולמנים, לבעלי עסקים וליזמים אבל לא עם צרות של המדינה. בממשלה הבאה שאנו נקים אנו זקוקים לאנשי עשיה. לא לעוד לפוליטיקאים. במשבר הקורונה האחרון מאוד בלט חוסר ההבנה של הפוליטיקאים בעסקים והדבר הזה הולך להשתנות".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנט המשיך ואמר כי "בשנה וחצי האחרונות אתם, בהובלת האדם המיוחד הזה שנקרא אביר קארה, העלתם את הסוגיה של העסקים לסדר היום. אביר לא פרופסור אבל הוא בא מהשטח. אני רוצה אנשים פייטרים כמו אביר וכמוכם. החיבור הוא בין השולמנים כולם לבין ימינה. אנחנו מכניסים קבוצה לכנסת. גם אני צמחתי כיזם וגם איילת שקד צמחה במגזר הפרטי. הקשר בין השולמנים לבנינו לא התחיל היום וגם לא לפני חודש. זה לא התחיל מפוליטיקה אלא ממהות. שם למדתי להעריך את היכולות שלכם ושל אביר, שהוא פיטר והוא שילם מחירים אדירים נטו בשביל לעזור. אנחנו אומרים שצריך לייצר 400 אלף מקומות עבודה אבל הממשלה לא יודעת לייצר מקום עבודה אחד במגזר הפרטי. זה מהלך לכל מדינת ישראל כי בלי הצלחה אדירה של העסקים הקטנים והיותר גדולים אין מי שישלם מיסים ויממן את הכבישים והחינוך".

בימים האחרונים הודיע קארה כי הוא מתקרב להחלטתו על הצטרפותו לפוליטיקה, ואמר כי הוא מתלבט בין הצטרפות לימינה בראשות בנט לבין תקווה חדשה בראשות גדעון סער. 

הצטרפותו של קארה נועדה לחזק את הקו אותו מציג ח"כ נפתלי בנט בקמפיין מפלגת "ימינה" בבחירות הקרובות. בנט מדגיש את מחויבותו להתמודדות עם משבר הקורונה ומאבק בעלי העסקים, לצד ההיפרדות מח"כ בצלאל סמוטריץ' ונקיטת קו חילוני יותר משהתרגלו במפלגה עד היום.

מוקדם יותר היום הצטרף אביעד בן סדון, נציג נוסף של מחאת 'השולמנים', למפלגת תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון. עם הצטרפותו בירך אותו ח"כ יעלון ואמר: "האכפתיות והאומץ לזעוק את מצוקתם של מאות אלפי העסקים שקורסים תחת מדיניות ההזנחה של נתניהו, מהווה השראה וקרן אור עבורם. אביעד הוא אחד שמכיר היטב את המצוקות האמיתיות מקרוב, ייקח חלק פעיל במאבק שלנו לשיקום הכלכלה והמענה לאבטלה".

עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים ומספר 2 ברשימת 'תנופה' בראשות עפר שלח אמר על הצטרפותו של קארה לימינה: ״שוב מנסים לזרוע חול בעיני ציבור העצמאים שפוליטיקאים ותיקים שיכלו לשנות ולא עשו כלום למען העצמאים, הצטרפות לנפתלי בנט יו"ר מפלגת ימינה אין בה כל בשורה. נשאלת השאלה מה הוא עשה למען ציבור העצמאים כשר הכלכלה? הכי קל היום זה לפזר הבטחות. כל אותן הממשלות שבהן בנט היה חבר בכיר, הצביעו פעם אחר פעם נגד כל ניסיון לקדם דמי אבטלה לעצמאים. אני בטוח שציבור העצמאים מספיק נבון וחכם לדעת מי באמת יפעל למענו בכנסת הבאה במעשים ולא במילים״.