בן כספית וינון מגל שוחחו בתכניתם ב-103FM על הציוץ של ראש הממשלה נגד הראשון, "מי שכותב נגדי בשנאה ובאובססיביות כבר 20 שנה". העיתונאי התייחס לטור שכתב אתמול, בו כינה את ראש הממשלה "משהו בין ניקסון וריקלין" ושיתף: האם האיומים המתגברים מסבים לו כעס, או שמא הנאה?

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בן: "זרקת לי מקודם שאני עובר ימים קשים ואני רוצה לעדכן אותך שאני דווקא עובר ימים טובים. זאת אומרת קשים בגלל שאתה יודע, גם המחלה, גם הסגר, גם החורף וגם אבא. קיבלתי את הזריקה השנייה של החיסון בסיום השבעה, אז נפלה עליי עייפות מצטברת של הכל, אבל מקצועית אני מרוצה. מה זה מרוצה? כשהסגר יוסר אני אהיה יותר מרוצה, אבל הדבר היחיד שיכול להצדיק את מה שאמרת, לפחות מהעיניים שלי כמובן, זה שראש הממשלה סימן עיגול מסביב לראש שלי וזה בא לידי ביטוי בגל עכור מאוד של איומים בכל המדיות, ואפילו הציעו לי אתמול אבטחה וזה היה מצחיק".

ינון: "קח אבטחה. זה תמיד טוב כותרת על אבטחה. למה יש עליך איומים?".

בן: "אמרתי כבר. למה אתה לא מקשיב?".

ינון: "שמעתי, אבל אני שואל עוד פעם".

בן: "איומים. יש איומים על כל העיתונאים, גם בצד ימין מגדפים אותם, אני לא מתיפייף. אבל בוא נאמר שהייתה עלייה די חדה אתמול. אמרו דברים כמו 'יבוא יומך', ו'נגיע', ו'נתפוס'. עכשיו, אני רגיל לזה - פשוט המינון הוא יותר גבוה. בוא, אנחנו רגילים לזה שנות דור כמעט, אבל בסוף אני שואל את עצמי כל פעם 'נו תראה איפה הוא מסית'".

ינון: "אבל מה הוא הסית? לא כל דבר שהוא אומר זו הסתה, וזה מה שאני מנסה להסביר לך כל הזמן. אתה קראת לו אתמול מוטציה, זה יותר הסתה".

בן: "תקרא את המאמר ותבין".

ינון: "קראתי את המאמר. למה אתה חושב שלא קראתי את המאמר?".

בן: "כינו אותו בשמות הרבה יותר גרועים. אני התכוונתי למוטציה פוליטית ולא השוויתי אותו לווירוס. אתה יודע איך זה, אתה לוקח מילה ומשאיל אותה. מה שאמרתי זה שעם הכישרונות שלו הוא באמת יכול להיות הכלאה בין צ'רצ'יל לבין בן גוריון, אבל בסוף הוא הולך לכיוון של ניקסון ויגמור כמו ריקלין".

עוד הוסיף: "הלוואי שהקרדיט הזה היה מגיע לי, אבל ראש ממשלה אומר שאני הפלתי אותו. קודם כל הוא לא נפל ואני יודע בדיוק למה אני אחראי. אני מוכן לשלם הון בשביל שורת ויקיפדיה שאומרת שבשנת 2021 הנ"ל הפיל את נתניהו. זה גדול עליי בכמה מספרים, אבל העניין הוא שיש פה מאות אלפי אנשים שמבחינתם מדובר במשיח ואם מישהו הרים ידו על המשיח אז לך תדע. עוד פעם מאוים, אבל למה? הוא יכול היה לפגוע בי יש לו כזה צבא".

ינון: "בן, אני לא חושב שהוא כל כך רוצה לפגוע בך. נו באמת".

בן: "אני כן. הוא אף פעם לא רוצה, אבל בסוף זה יוצא. תעשה ספירת מלאי של כל האנשים שהולכים עם אבטחה בגללו. הוא לא העביר עליי ביקורת הוא קבע שאני הפלתי אותו. שאני ראש הקנוניה".

ינון: "נו? ואתה לא נהנה מזה? בינינו. אתה לא נהנה קצת? ת'אמת. עכשיו רק שנינו פה". 

בן: "אתה יודע, אחד הדברים הטובים בתוכנית הזו היא שאנחנו בדרך כלל אומרים אחד לשני את האמת. אז יש בי רגשות מעורבים כלפי הדבר הזה, ואמרתי כבר שאם יהיה כתוב בסוף הדבר הזה שאני הפלתי את נתניהו אני אשלם על זה".

ינון: (צוחק)

בן: "אבל בסוף אנחנו חיים מיום ליום אז להגיד שאני נהנה? קשה לי לענות לך על השאלה הזו". 

ינון: "אני רוצה לעשות ווידוי שגם בסיפור שהיה לי, בשיא הכותרות הראשיות של הדבר הזה, אני גם קצת נהניתי אתה יודע? למרות שזה היה נורא".

בן: "אם אתה כבר מעלה את זה אני חושב שאתה נפגע טראומה. כל פעם שיש משהו שקשור לפמיניסטיות את בום טראח מתפוצץ".