פעם נוספת, ויכוח בין מפלגות כחול לבן והליכוד. הפעם, הנושא הוא קידום חוק להגדלת הקנסות ולסגירת מוסדות חינוך, שפועלים בניגוד להנחיות. אי ההסכמה בין המפלגות מונעת את כינוס ועדות הכנסת לצורך אישור תקנות הארכת הסגר, עליהם החליטה אמש (שלישי) הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ דרש אתמול בישיבת הממשלה להגביר את אכיפת המשטרה באזורי תחלואה ולקדם בכנסת, בהובלת כחול לבן, את חוק הקנסות.על פי הצעת החוק שגנץ מבקש לקדם, יוגדל סכום הקנס על הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק מסכום של 5,000 שקלים כיום ל-10,000 שקלים.

אכיפת הסגר השלישי, מחסומי הקורונה בלילה (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף סכום הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לקתנות יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים. גם הקנס על פתיחת מוסד חינוך שלא כחוק יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים. בעקבות ישיבת הממשלה גנץ פנה אמש למזכירות הממשלה בכדי שיפעלו לכינוס מליאת הכנסת עוד היום כדי לקדם את החקיקה. הוא גם הנחה את יו״ר סיעת כחול לבן בכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, להוביל את המהלך בכנסת וציין כי מדובר בפיקוח נפש.

אלא שלטענת ח"כ גינזבורג, יו"ר הכנסת יריב לוין מסרב לכנס את המליאה לצורך קידום החוק, בנימוק שהחוק אינו דחוף. בכחול לבן טוענים כי בליכוד לא מעוניינים "לריב" עם החרדים ולהגדיל את הקנסות על ישיבות ומוסדות לימוד חרדים, המפרים את הוראות הסגר ולכן נתניהו מעכב את החקיקה. בעקבות כך, החליט ח"כ גינזבורג לעכב בינתיים את כינוס ועדת הכנסת שנועד להכריע איזו מבין ועדות הכנסת תדון באישור תקנות הארכת הסגר עליהן הוחלט אתמול בממשלה. במקביל החל גינזבורג להחתים ראשי סיעות בכנסת על דרישה לזימון דחוף של מליאת הכנסת.

בינתיים שלח מזכיר הממשלה צחי ברוורמן מכתב ליו"ר הכנסת בו הוא מבקש ממנו לזמן בהקדם דיון פגרה של מליאת הכנסת לצורך אישור חוק הקנסות "בקריאה ראשונה". בכחול לבן הגיבו בחריפות ואמרו כי "מכתבו של מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של בנימין נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור".

בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)


לטענתם "הליכוד מבקש לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית, שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות. בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את ראש הממשלה. חבל שאין חיסון מפני טריקים".

בתגובה נמסר מגורם בליכוד כי "לצערנו כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום חקיקת הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו״ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה לשם כך". בליכוד אומרים עוד כי "כחול לבן הם אלה שהתנו את אישור הסגר בועדות בכנסת תמורת מינויו חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי". על כך השיבו בכחול לבן: ״שנתניהו יתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים. כל עוד לא יאשר את האכיפה, שתוריד את התחלואה, נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור״