אין שקט במגזר החרדי הפוליטי: לאחר הכרזתו של השר אריה דרעי (ש"ס) על הליכה אוטומטית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בקדנציה הבאה, הפעם יש גם מי שחושבים אחרת ומכוונים לאפשרות של חבירה עם גדעון סער או עם נפתלי בנט.

"הפעם המצב שונה מבפעמים קודמות", אומר בכיר במפלגה חרדית. "גורמים נוספים בימין מחוברים עם צורכי הציבור שלנו. יש מקום למחשבה נוספת".

ביהדות התורה, המורכבת מאגודת ישראל ומדגל התורה, עדיין לא החלו בקמפיין הבחירות וגם ההכרעה האם לתמוך בנתניהו מתעכבת. במפלגה צפויים לדון בעניין בימים הקרובים.

אריה דרעי בראיון לאתר "כיכר השבת"

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך בעירייה, ניצחה בבחירות במפלגת הבית היהודי וכבר הבהירה כי בכוונתה לפעול לאיחוד עם מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'.

בראיון עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM אמרה משה: "לא יהיו שתי מפלגות שירוצו בבחירות הבאות. הציבור משווע לאחדות בציונות הדתית".

המשמעות של הניצחון שלה היא שלא תהיה חבירה עם נפתלי בנט מימינה, שצריך להיות מודאג גם מתזוזה של פעילי שטח מרכזיים אל מפלגתו של גדעון סער, "תקווה חדשה".

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה על גיוס למפלגתו. צילום: ללא קרדיט

אביר קארה, מנהיג מחאת השולמנים שהצטרף לימינה, אמר אתמול כי אין בכוונתו לעבור לליכוד בראשות נתניהו לאחר הבחירות. "יכולתי להצטרף לנתניהו כבר עכשיו", אמר בראיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, "אבל אני חושב שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הבא.

"הגעתי במטרה לאחד את כל העצמאים תחת מטרייה אחת ואמרתי גם לחברים שיצטרפו, וגם עכשיו אני אומר, שכל מי שרוצה לשנות את המציאות של העצמאים ושל היוזמה הפרטית, של השוק החופשי והתחרותי במדינת ישראל - יש לו בית ויש לו לאן ללכת". 

ראיון של אביר קארה בערוץ הכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת