האם עולם התרבות ייפתח בחודש הבא? ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם נציגי עולם האירועים לדיון במתווה הפתיחה לעולם התרבות, שצפוי לחזור לחיים בהקדם האפשרי עם תחילת השימוש בדרכון הירוק: לפי דיווח בוואלה ניוז, נתניהו הסכים לפתוח את עולם התרבות כבר בחודש פברואר. ביום ראשון הקרוב יתכנס צוות ההובלה לשולחנות עגולים עם הצוות המקצועי על מנת לקדם תהליכים מדויקים למתווים שנידונו בפגישה. 

נתניהו נפגש עם אביב גפן על מתווה הסיוע לעולם התרבות

את הפגישה הוביל המפיק אלירן ברדוגו, מראשי המאבק של עולם התרבות. בין המשתתפים הנוספים: גיא בסר מקבוצת בלו סטון, יוסי שוורץ מקבוצת פורום ב"ש, לינדה אביטן בעלת חברת תאורה והגברה, אריאל ראידמן בעל חברת קייטרינג ויורב הראל מקבוצת NMC. 

"אנו מוקירים תודה לרה"מ נתניהו על שקיבלנו אוזן קשובה אוהדת ואוהבת, לשר האוצר ישראל כ"ץ ולפרופסור נחמן אש", מסר ברדוגו בתום הפגישה. "כבר כמעט שנה שעולם האירועים עומד דומם ומחכה לישועה. היום בפגישה דברנו על 200 אלף איש ללא פרנסה שמשוועים לחזור לעבוד ולהתפרנס".

"ראש הממשלה נתן את מילתו לעשות כל שביכולתו על מנת לקדם את מתווה הפתיחה תוך שמירה על בטיחות ובריאות כל המשתתפים. זהו רגע קריטי לעולם האירועים והתרבות ואנו נמשיך לקדם מתווה מהיר ויעיל שיביא לרווחתם של מאות אלפי עובדי התעשייה ולרווחת הציבור כולו שצמא לחזור לשגרה".

מחאת התרבות (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מחאת התרבות (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, לפני כשבוע נערכה פגישה בהשתתפות ראש הממשלה, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר התרבות חילי טרופר והזמר אביב גפן כנציג האמנים, בה סוכם על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון שקלים. "זהו יום בשורה לעולם התרבות והאמנות בישראל. לפני כמה ימים הגיע אליי אביב, רציתי לשמוע על עולם האומנות. יצאנו החוצה, ישבנו בחוץ, והוא אמר לי: ׳תשמע, מוכרחים לעזור ולהחזיר לחיים גם את עולם התרבות׳", אמר נתניהו, "אמנים ותיקים סובלים ואמנים בכלל, קשה להם להופיע".

הוא הוסיף: "בעזרת שר האוצר ושר התרבות מצאנו פתרון, והפתרון שאנחנו מביאים היום הוא 70 מיליון שקלים להופעות שיועברו דרך הרשויות שיהיו מחויבות לתת את זה להופעות. זה מסובסד. זה יביא וימלא את האולמות". נתניהו הדגיש כי "שישה מיליון שקלים לאמנים הוותיקים, באמת, חלק מהם סובל סבל גדול מאוד. זה מפיח חיים, וזה יהיה בעוד כמה שבועות. עולם התרבות שהוא מהעולמות הסגורים יהיה הראשון שיהנה מהתוכנית הדרכון הירוק. מעכשיו צריך להגיד: ׳אנחנו דור מחוסן'".

גפן אמר בתום הפגישה: "תודה רבה לך אדוני ראש הממשלה, תודה לשר האוצר ולשר התרבות. אכן הוזמנתי לפני כמה ימים לשיחה ובה פרסתי את כל בעיות עולם התרבות שנסגר ראשון וסובל מאוד מוראלית וכלכלית". הוא הוסיף כי "מצאתי כאן אוזניים קשובות מאוד ופתרון מאוד מיידי שנעשה תוך כמה ימים, אחרי שישבנו כאן שעות על גבי שעות. הוסכם להעביר לרשויות 70 מיליון ש"ח להופעות שיהיו חייבים לממש, זה כסף שיחוייב דיווח. כך שכל הצוותים והאמנים יופיעו וזה יעזור. כמובן עוד שישה מיליון ש"ח לאמנים במצוקה, אמנים מבוגרים".

מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, vתייחס לפרסום ואמר: "אנשי ענף התרבות הם לא כדור פינג פונג במשחק של התנגחות פוליטית בתעמולת הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. זה ספין פוליטי. עד שלא נראה את המתווה מונח לפנינו מול העיניים לא נאמין. נמאס מדיבורים, עכשיו הגיע הזמן למעשים. עכשיו חובת ההוכחה היא על הממשלה שצריכה לקיים את ההבטחות שלה. אזרחי ישראל זקוקים לתרבות".