הסערות במשרד האוצר והסאגה בין השר ישראל כ"ץ ואנשי משרדו ממשיכות, והפעם במוקד תשומת הלב מינוי מנכ"ל למשרד, לאחר התפטרותה של קרן אייל טרנר. בשבוע שעבר הודיע השר כ"ץ כי הוא ימנה את עודד שמיר לתפקיד, אך בוואלה NEWS דווח כי היועץ המשפטי של המשרד הביע התנגדות למינוי, בטענה כי לא ניתן בעת הזו למנות אדם שאינו נמנה על עובדי המשרד. המינוי יובא היום לאישור ועדת החריגים מכיוון שישנו צורך בכך בתקופת בחירות.

על פי הדיווח בוואלה NEWS, היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הוציא חוות הדעת בה טען כי אפשר לקבל את הטענה של כ"ץ שצריך מינוי קבע בתקופת הבחירות, אך אותם טעמים חריגים גם צריכים להשליך על זהות המנכ"ל הקבוע, ודווקא מחזקים את הצורך במינוי של אדם מתוך המשרד, או לכל הפחות עובד מדינה.

בחוות הדעת, שהגיעה לידי וואלה NEWS , בין היתר כי "מינוי מנכ"ל משרד האוצר בעת הזו, שאינו מקרב עובדי המשרד, צריך להיות רק בהתקיים נסיבות חריגות ביותר המצדיקות זו. בראש ובראשונה, יש להידרש לשאלת המשך הטלת התפקיד על מנהל רשות המסים או אחד מראשי האגפים האחרים, בשים לב לרציפות התפקודית הנדרשת ולשינויים התכופים במשרה, וזאת בעיקר בעת הזו".

בחוות הדעת נכתב עוד כי "לאחר מכן ומאותו הטעם, בהתאם להנחיית היועץ יש להידרש לחלופה המועדפת של מינוי עובד המדינה לתפקיד המנכ"ל. לפי הנחיית היועץ, מנכ"ל משרד ממשלתי מהווה את הדרג המקצועי הבכיר ביותר במשרד, ואיוש המשרה בעת הזו צריך להבטיח את תפקודו התקין של המשרד". 

לחצו לכתבה המלאה בוואלה NEWS