שבועיים נותרו לסגירת הרשימות לבחירות לכנסת, והיועץ האסטרטגי אייל ארד שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM, והעניק את פרשנותו על המתרחש במערכת הפוליטית.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

מה הניתוח שלך של תוצאות הסקר ששידרנו? 
תראה, בכל הסקרים האחרונים הליכוד מתייצב על סביב השלושים, פלוס מינוס, מנדטים. זו לא התמונה הסופית, ובתודעת הבוחרים אנחנו עדיין רחוקים מאוד מהבחירות. אנחנו רואים בסקרי עומק ש־50 אחוז מהאזרחים עדיין לא הגיעו להחלטה למי להצביע, ובהחלט יכולות להיות תנודות לכאן ולכאן. במספר המנדטים הזה יחד עם המנדטים של החרדים לנתניהו עדיין אין ממשלה, גם עם בנט. קל וחומר שבכלל לא ברור אם בנט יילך איתו. וודאי אחרי התערבותו הבוטה של נתניהו בתוך הבחירות בציונות הדתית. עושה רושם שנתניהו שכח את הכלל שאומר 'תחזיק את חבריך קרובים, ואת אויבך עוד יותר'. 

אז אתה מעריך שנתניהו כבר איבד את בנט והוא לא יכול להיכנס לרשימה שלו?
לימד אותנו אריאל שרון המנוח שבפוליטיקה הישראלית הכל יכול להיות, אבל קשה לי מאוד לראות את בנט נכנס למפלגת הליכוד או לממשלה תחת בנימין נתניהו. אגב מאוד יכול להיות שהבלוק השני יכול להשיג יותר המלצות גם אם אין להם 61 מנדטים. מישהו מהם יכול לקבל ראשון את המנדט לבנות ממשלה.

ומה קורה לגדעון סער?
הוא התחיל מאוד יפה, והוא היחיד שיש לו קמפיין. עדיין לא מדויק, אבל יש לו פעילות ונוכחות. בגלל שלאחרים אין נוכחות כמעט הוא בכל זאת מצליח לשמור על כוחו, אבל צריך לזכור שחלק גדול מהמצביעים של גדעון סער הצביעו בעבר למפלגת כחול לבן ולמפלגת העבודה. התמיכה שלהם מאוד פריכה, ונובעת מכך שהוא נראה כזה שמפיל את נתניהו וזה מה שהמצביעים האלה באמת רוצים בעיקר בעדר מגנט קולות במרכז שמאל. אגב, אם אני מסתכל על סקר מעריב היום שבו גדעון סער ויאיר לפיד כמעט משתווים במספר המנדטים גדעון צריך לחשוש מאובדן הקולות. הוא יחסית לא מצליח למשוך קולות מהליכוד וזו הסיבה שאנחנו רואים שהליכוד לא יורד. 

ומה בדבר איחוד בין חולדאי ללפיד?
כרגע אף אחד לא מצליח לפרוץ את מחסום ה־20 מנדטים. כלומר, להוות אלטרנטיבה שלטונית בעיניהם של הבוחרים. ברגע שמישהו מהם יצליח לייצר מומנטום חיובי הוא יהיה המומעד של גוש רק לא ביבי לראשות הממשלה. התחרות פתוחה, ואיחוד של לפיד וחולדאי ייתן את הבכורה ללפיד.