יו"ר המפלגה הכלכלית, פרופ' ירון זליכה, הכריז הבוקר (שישי) כי מפלגתו לא תתחבר עם אף מפלגה אחרת בבחירות הקרובות. זליכה אמר את הדברים למפגינים שהפגינו מול ביתו במחאה על "בזבוז הקולות", לכאורה, במחנה המרכז-שמאל.

זליכה מדבר עם המפגינים מחוץ לביתו, קרדיט הדגלים השחורים

הבוקר התנהל קמפיין המחאה "תתאחדו או תתאדו" מטעם הדגלים השחורים וארגונים נוספים, שהפגינו מתחת לבתיהם של ניסנקורן, חולדאי, זליכה, שלח, יעלון, הורביץ ומיכאלי בקריאה לאיחוד המפלגות.

כאמור, זליכה יצא מביתו ושוחח עם המפגינים, והצהיר כי לא יתאחד עם אף אחד. עם זאת, התחייב לא לבזבז קולות והוסיף: "אני לא הולך להתחבר עם אף אחד. שלא יהיה לכם שום ספק.  אבל אני אדם אחראי. אם אתם חושבים שאני אאפשר לנתניהו להמשיך בשלטון אתם טועים. אני אדם אחראי ואתם צריכים לסמוך על האחריות שלי. 

"כדי שאני אוכל לעשות את השינוים בכלכלה ובחברה אני חייב כוח עצמאי. אני לא יכול להיות תלוי בחולדאי ובחברים שלו. אני לא יכול להיות תלוי ביאיר לפיד, שהלך לבחירות על זה שילחם במונופולים, יוריד את מחירי הדיור והמע"מ, ומה הדבר הראשון שעשה כשר אוצר? הגדיל הטבות לטיקונים והעלה את המע"מ".

זליכה אף שוחח הבוקר עם ניסים משעל ב-103FM, ואמר: "אנו על הסף של אחוז החסימה ונעבור אותו, הרשימה שלנו היא המתאימה ביותר לנהל את הקרב הכלכלי. הגוש שרוצה להחליף את ביבי לא יגיע ליותר מ־63 מנדטים ולכן לא יוכלו להקים ממשלה בלעדינו. נעבור את אחוז החסימה כי יש בין 8 ל־10 מנדטים שרוצים להצביע לנו". 

"לא אהיה מוכן להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, אנו לא מאמינים בשינוי יסודי של המצב הכלכלי כשעומד בראש אדם עם כתבי אישום. נתניהו צריך ללכת ולהוכיח את חפותו בבית המשפט", הוסיף.