אופיר דיין, פעילה פוליטית ובתו של המועמד לכנסת מטעם "תקווה חדשה", דני דיין, עוררה השבוע סערה ברשתות החברתיות כשסיפרה על ההודעות הבוטות שקיבלה מתומכי הליכוד בעקבות החלטת אביה לחבור לסער. הבוקר (שישי) שוחחו האב והבת עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM.

סרטון הליכוד נגד סער. צילום: הליכוד

דני, אתה הייתה קונסול מצוין של ישראל בניו יורק והחלטת להצטרף לגדעון סער תוך כדי שאתה חוטף השמצות. למה עזבת את הליכוד?
דני: לא הייתי חבר הליכוד או פעיל באיזשהו מוסד של הליכוד. הייתי יושב ראש מועצת יש"ע, וזה נכון שבעברי הצבעתי כמה פעמים למפלגת הליכוד. הייתה מפלגה אחת שהייתי פעיל בה, קוראים לה מפלגת התחייה, אבל לצערי היא לא קיימת יותר. 

אתה חושב שגדעון, מבחינה אדיאולוגית, הוא מפלגת התחייה החדשה?
דני: הזמנים השתנו, ואני לא יודע אם הוא התחייה החדשה. בואי אני אגיד לך את זה מההיבט האישי שלי, שמאז שהתחייה התפרקה לא הרגשתי שיש מפלגה שמתאימה לי לגמרי. לא הרגשתי שיש מפלגה שמתלבשת עליי כמו כפפה ליד, אבל במפלגה של גדעון סער מצאתי בדיוק את מה שחיפשתי – מפלגה לאומית ליברלית. מפלגה שפתוחה לשיח מכובד ומכבד ומחזיקה בעמדות לאומיות ברורות. כגדעון הודיע על הקמת המפלגה הבנתי שיש לי למי להצביע. אחר כך הוא פנה אליי וביקש להצטרף, ואני לא יכולתי להישאר בצד.

דני דיין (צילום: מרק ישראל סלם)
דני דיין (צילום: מרק ישראל סלם)

איזה מקום אתה במפלגה?
דני: אנחנו עדיין לא סיכמנו על מקומות, אבל זה יהיה מקום ריאלי. את גדעון אני מכיר 35 שנה, עוד לא קראו לו סער כשאני הכרתי אותו. אני מכיר את הרקורד שלו ואת כושר המנהיגות שלו, והיושרה שלו. אין לי ספק לגביו, הוא בא להחליף את נתניהו. אני ישבתי בניו יורק וראיתי מה קורה כאן – 36 שרים, שמונה סגני שרים, חוק נורווגי בלי תקציב מדינה ועוד כאלה וכאלה. למרות המרחק בין ניו יורק להר הרצל יכולתי לשמוע את זבוטינסקי מתהפך בקברו. לכן, אנחנו באים להחליף את צורת השלטון הנוכחית במשהו אחר. 

אופיר, את מאוד אקטיבית ברשת. ברגע שאבא שלך מודיע שהוא חובר לגדעון סער מה כותבים לך בעצם ברשתות החברתיות?
אופיר: המון ברכות, אבל לא רק. לצורך העניין רק אתמול התעוררתי להודעה פרטית ממישהו בטוויטר שכתב 'אנחנו חוסמים אותך ואת אבא שלך יא בוגדים'. מעבר לזה, קיבלתי הרבה מאוד הודעות נאצה וגידופים מאנשים שהחליטו להשליך את הבחירה של אבא שלי עליי. כאילו, בגיל 26 אני לא יכולה להיות אישה עצמאית? חשוב לי להעביר נקודה כי אני לא בא לפה מתוך מקום מתמסכן – הרי עוד כמה שנים כשהרעה החולה הזו תחלוף מאיתנו מכל מי שטוען שהשיח לא מפלג, אבל קוראים לכל מי שלא מתיישר לפי המילימטר בוגד ועוכר ישראל. אני רוצה שהאנשים האלה ישמעו את הריאיון הזה, יסתכלו על הציוצים שלהם בטוויטר, וזו הסיבה שאני לא מוחקת שום דבר, ויתביישו. 

כינו אותך פוסטמה, אמרו שאת לא יודעת לקרוא ולכתוב, ועוד כל מיני דברים איומים. איך את מרגישה עם זה?
אופיר: באיזשהו שלב אני פשוט הפסקתי לקרוא. תראי, קיבלתי המון קללות ולדעתי הקללה הכי גדולה הייתה שכינו אותי בוגדת, כי בעיני בתור מישהי שהייתה קצינה בצה"ל, בתור מישהי שהייתה בשנת שירות, וחשובה לה מאוד מדינת ישראל, בוגדת זו באמת הקללה הכי גרוע שאפשר לקרוא לי. מעבר לזה דבר נוסף שמאוד פגע בי הוא שמישהו לקח קטע מריאיון עם אבא שלי וכתב שאני מתביישת בו מאוד. אני רוצה לנצל את הבמה המכובדת הזו אצלך ולהגיד לאותו האדם שאני ממש לא מתביישת באבא שלי. בניגוד לאחרים במערכת הפוליטית אבא שלי נאמן לערכים, ולא רק למפלגה או ליישות פוליטית. אני מאוד גאה בו. אני חושבת שהשיח הפך להיות רעיל, ואנשים שמכחישים עד כמה רעיל הוא נהיה הם חלק מהבעיה. הם לא רואים עד כמה רעיל הוא נהיה כי הם חלק ממנו.