בני בגין, אשר בשבוע שעבר הצטרף למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. בין השאר הסביר בגין את החלטתו לשוב לפוליטיקה ולמעשה לעזוב את הליכוד, שהיה ביתו הפוליטי במשך שנים ארוכות, ומתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה נתניהו: "עלינו לגלות אחריות שהוא אינו מגלה".

גולן: מה שלומך?
"שלומי טוב, אני אחרי שני החיסונים והכול בסדר".

בני בגין הצטרף לגדעון סער ויוצב ברשימה לכנסת בבחירות הקרובות (צילום: מפלגת תקווה חדשה)

ענת: אתה עוזב את הליכוד עם כאב גדול אני מניחה.
"התרגלתי כבר למחשבה הזאת כי אני רואה כבר זמן רב ובמיוחד בשנה האחרונה את הליכוד מתנתק מעצמו. לכן זה תהליך מתמשך. אני לא בליכוד, בסדר".

גולן: מה אתה צריך את כאב הראש הזה?
"שאלתי את השאלה הזאת את עצמי ואת בני משפחתי עד שהחלטתי. צריך לעבוד מפני שהמצב הוא כזה שמחייב חילופי שלטון. פנה אליי גדעון סער וזה לא היה נכון לסרב להצעה כזאת וליכולת להשפיע במידה כזו או אחרת".

גולן: יהיה נכון להגיד שגדעון סער רוצה לצבוע את המפלגה בגוונים שפוליטית וערכית קרובים לליכוד של אבא שלך?
"הוא כבר לא איתנו כמעט 30 שנה, אבל צריך לשאול את גדעון סער. הוא לא אמר לי למה הוא פנה, אבל הדבר הראשון שצריך לעשות זה לרכז את הכוח, להביא מצביעים חדשים גם אלה שחשבו לא להשתתף בבחירות".

גולן: אתה חושב שבכוחך להביא מצביעים חדשים?
"קראתי שאחד הפרשנים כתב שאני מביא רק את קולי, אני חושב שקולי ועוד 10 זה לא רע, זה גם תוספת. יש אנשים שמצטרפים למפלגה ומבריחים בורחים אני מקווה שזה לא מה שיקרה. צריך לעבוד בשביל סיכוי,  כדי להביא לשינוי. אי אפשר להמשיך בדרך הזאת, רה"מ שנאשם, כל הדברים האלה אינם טובים וצריך להפסיק אותם. אי אפשר לקבל רה"מ שצרכיו האישיים מונע ממדינת ישראל את הכלי החיוני הכלכלי, בוודאי במשבר הכלכלי והחברתי הנוכחי, והוא תקציב רק בגלל שהוא רצה כך או כך להתחמק ממילוי ההתחייבות שלו לבני גנץ".

ענת: אבל החוק מאפשר לו להישאר בשלטון.
"בתנאים שהוא רה"מ הוא יכול לסכל הבאת תקציב לאישור הממשלה והכנסת, זה נכון לעשות את זה רק מפני שהוא רה"מ? להפך, צריך לגלות אחריות שהוא איננו מגלה".

גולן: גם בתחומים אחרים אתה רואה את זה?
"המלחמה בקורונה זה נושא שלא התמחיתי בו וודאי שצריך לתמוה על הידיעה שקראתי שרק עכשיו נתניהו החליט או קרוב להחליט לסגור את נמל התעופה בן גוריון לתנועת נוסעים. אפשר לשאול למה זה לא היה קודם, אבל יש  נושא מרכזי שזה מלאכת ההרס שבנימין נתניהו מצטיין בה בשנה האחרונה של השירות הציבורי, האמירות הנלוזות כמו שאמר שניהל את המשא ומתן עם גנץ כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, יש אלפי פקידים ומשפטנים וזה פשוט מונע מהם למלא את תפקידם כהלכה, במורל נמוך. כשאדם אומר למעשה בתפקידו, אני לא רוצה לשמוע את המשפטנים ואם אני נאלץ לשמוע לא בנפש חפצה, לא רוצה לשמוע מומחים שגם פקידי ממשלה - זה הרס של השירות הציבורי וההחלטות שמתקבלות הן החלטות גרועות שאדם מסית נגד מערכת אכיפת החוק, נגד המשטרה, נגד הפרקליטות, נגד היועמ"ש ונגד השופטים אין להתפלא על כך שהתוצאה הישירה היא העובדה המרה שהתובעת במשפטו מסתובבת עם אבטחה כדי למנוע התקפה אלימה עליה. זו התוצאה הישירה של ההסתה".

גולן: עלול להביא למצב של שפיכות דמים.
"זה שיקול הדעת של אלה שאחראים על אבטחה של התובעת בן ארי, הם שקלו וכנראה מבינים שיש סכנה כזאת. המקור של סכנה כזאת הוא בדברי הבלע וההסתה נגד מערכת המשפט. כל ארגון צריך לעצור מדי פעם ולבדוק האם ראוי שהוא יתאים את עצמו, את הדרך להתפתחויות החברתיות בסביבתו. הדבר הזה מובן מאליו ושינויים כאלה דרושים לגבי מערכת אכיפת החוק כל נושא ראוי לדיון, לא בכוונת הרס, אלא לבדוק. מניסיוני אני יכול לומר שעם גדעון סער טוב לנהל דיון והתכונה הזאת של היכולת להקשיב וגם לבחור בין אפשרויות היא התכונה שחשובה כל כך בימים אלה, מפני שכאשר אנחנו נגמור את הבחירות ותוקם ממשלה בראשותו יהיה צריך לחבר סיעות שונות, לשמוע את כולם ברצינות ללא שיקולים אישיים כפי שגדעון סער יודע לעשות".

גולן: חיבור לשמאל מרכז? לפיד? ערבים?
"להגיד שיאיר לפיד מייצג שמאל, בנימין נתניהו הקים ממשלה שבה ליאיר לפיד לא היה תפקיד שולי, הוא היה אצלו שר אוצר שבהגדרת החוק הוא חבר הקבינט המדיני-ביטחוני. נגיד שהוא נורא ואיום, לאיים שאנחנו נחבור אליו?"

ענת: איך אתה מסביר את החיבור של נתניהו והערבים?
"אזרחי ישראל הערבים יודעים שנים רבות את יחסי למיעוט הערבי, לחשיבות השילוב שלו בחברה הכללית ובשמירה על זכויותיהם. אני חושב שצריך לומר לגבי הרשימה המשותפת שיש קושי, הוא נובע מעמדותיהם היסודיות של שלילה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הרצון לייסד אותה על מדינת כל אזרחיה או כל לאומיה".