במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון), בה הוחלט על סגירת נמל התעופה בן-גוריון, שר הפנים אריה דרעי יצא נגד רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את השמיים גם לעולים יהודים ובין השניים פרץ ויכוח, לאחר שדרעי הטיח בנתניהו כי הוא אינו מסוגל לשמוע דעות שונות משלו.

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר ששרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה הסבירה כי כבר נחכרו מטוסים, וכי עולים צריכים לנחות כבר מחר מאוקראינה. "בין העולים יש זקנים וטף אי אפשר להפקיר אותם, אחרי שמכרו את הבתים וכרגע על מזוודות בדרך לארץ. צריך לתת מענה ספציפי לעולים, אי אפשר לסגור דלתות למשפחות שממתינות לעלייה", הסבירה. ראש הממשלה השיב: "שיחכו שבוע, תהיה ועדת חריגים לשם כך".

דרעי טען כי צריך להתחשב בעלייה המאורגנת שאמורה להגיע במהלך השבוע הקרוב ואמר כי "אתה שולח לוועדת חריגים, מזה הדבר הזה, אני רוצה שנחליט כאן בממשלה.  מעולם לא עצרנו את העלייה מאז קום המדינה גם בעיתות מלחמה ומשבר". על כך ענה נתניהו כי "הפעם נעצור. הם יכולים לחכות, זה לא אבסולוטי. אם יש נגיף - צריך לעצור את העלייה".

לאחר מכן אמר נתניהו כי ידאג לעולים שיגיעו, על כך השיב דרעי כי אי אפשר לנהל ישיבה עם כל ההפרעות בדברים. נתניהו שאל את דרעי מי מפריע לו ודרעי השיב: "אתה צריך לקבל דעות אחרות". נתניהו לא נשאר חייב ואמר: "אני לא יכול לשמוע דעות אחרות?"