יושב ראש מפלגת הישראלים, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התראיין הערב (ראשון) בחדשות 13 והגיב על מצבו בסקרי המנדטים האחרונים, בהם הוא לא מצליח לגרוף מספר רב של מנדטים ורק בקושי עובר את אחוז החסימה. לדבריו, הוא אינו מאוכזב מהסקרים מכיוון ש"הישראלים הוכיחה שהיא המרכז לאיחודים בגוש השמאל".

"יש לנו את כל האופציות, הן מונחות על השולחן והן יצאו לפועל. אנחנו נתאחד עם מפלגות אחרות, נאחד בעצמנו את כל האחרים. ראיתם בעצמכם, לפי אחד הסקרים, אם הישראלים מתאחדת עם העבודה בראשות מרב מיכאלי, ותנופה בראשות עפר שלח, יש לנו תשעה מנדטים", אמר חולדאי.

רון חולדאי מציג את המועמדות במפלגתו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי

יו''ר הישראלים נשאל האם יהיה מוכן לשבת תחת לפיד כמספר שתיים בלבד. על כך השיב: "אני לא מנהל מו''מ באולפני הטלוויזיה. לי יש שתי משימות – להפיל את שלטון נתניהו ולהגדיל את גוש השמאל. לטובת המטרות הללו עזבתי את עיריית תל אביב. כעת, אני בעל הניסיון הציבורי הכי גדול בציבוריות הישראלית".

חולדאי התעקש כי בעוד שבועיים, בעת סגירת הרשימות לכנסת, תהיה רשימה מאוחדת של גוש המרכז-שמאל, שלדבריו "תהיה במקום שונה לחלוטין ממפלגת הישראלים. מה שקרה בלילה בו התאחדה כחול-לבן, יקרה גם במקרה שלנו".

ראש עיריית תל אביב, שמנסה בפעם הראשונה להיבחר לכנסת, הוסיף כי אינו פוסל לשבת בממשלה עם אף מפלגה, למעט הליכוד. "בקואליציה עתידית, כל מי שאינו ביבי שותף מבחינתי. גם בנט וגם סער יכולים לשבת איתי בממשלה אחת", אמר חולדאי שלמרות הצגת האחדות, תקף את גדעון סער ואמר עליו כי "אסור למצביעי שמאל להצביע לו. הוא סגר את המרכולים בשבתות והוא נגד נישואים אזרחיים".

גדעון סער בהודעה לתקשורת (צילום: עודד קרני)
גדעון סער בהודעה לתקשורת (צילום: עודד קרני)

חולדאי טען כי בישראל ישנן אוכלוסיות שנהנות מאוטונומיה, ועבורן החוק והסדר של מדינת ישראל לא קיים בסדר היום. "ישראל נמצאת בטרגדיה שהיא יד לאורך שנים, לחוסר אכיפה גם אצל החרדים ובמידה מסוימת גם אצל הערבים. מה שקורה שם זה כי המשטרה שנים נמנעה מלהיכנס והתפתחו השפעות שהיום מתנקמות בחברה הערבית. בחברה החרדית שעבדו את כל האינטרסים של ישראל כדי להשאיר אותם בקואליציה. אלפים מתו לשווא מתוצאה של קריסת מערכת וחוסר ניהול וחוסר יכולת", סיכם חולדאי.