שאול מרידור, ראש אגף התקציבים לשעבר במשרד האוצר, התראיין היום (שני) בכאן רשת ב' על רקע אמירתו של שר האוצר, ישראל כ"ץ, כי "מרידור יקבל היום מכתב מעורך דין בכיר בתביעה לחזור בו מדבריו השקריים". עוד התייחס לתכנית הכלכלית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכ"ץ, שכבר זכתה לכינוי "שוחד בחירות" ואמר: "התכנית הזו היא כלי פוליטי".

שאול מרידור בוועידת העסקים של מעריב. צילום: ועידת העסקים של מעריב 2030

"לא ראוי להציג תכנית לציבור מבלי שעוברים עליה אנשי המקצוע ומחווים דעתם. כל הדברים האלה, לצערי הרב, לא קרו. תבינו עד כמה עמוק המשבר בין הדרג המקצועי לדרג המדיני", הלין מרידור, "אני לא יודע מה יקרה לאחר הבחירות, אבל אגיד בצורה ברורה - כל שקל שאנחנו נותנים היום, ניתן אותו מחר. מחלקים 100 מיליארד שקלים לעסקים ולמובטלים, אבל לבסוף כל שקל אנחנו נשלם אותו עם ריבית. הוא לא ייעלם. עלינו לייעל כל שקל לצורה הטובה ביותר. צריך להבין שכל רצון עכשיו להרעיף כסף על הציבור, יילקח מהארנק של כולנו".

בהתייחסו לשיקולים שמובילים את נתניהו וכ"ץ, האשים מרידור את הדרג הפוליטי: "אין לי בעיה עקרונית עם שיקולים פוליטיים, אלא שיש שר אוצר שפשוט מחליט בדרך לא מקצועית. התהליך חייב לעבור בדרך מסודרת. יש שירות ציבורי איכותי בישראל ותפקידו להציע חלופות למדיניות ולשקול אותה. כל הדברים האלה לא קורים תקופה ארוכה. כולם רואים שאין תקציב עכשיו, היה אפשר להעביר אותו ולעזור למשק".

עוד הוסיף: "עצם העובדה שהם עמד אתמול בהצגת התכנית בלי אף אדם מן הדרג מקצועי, דבר שלא נראה מעולם, מאפשרת לנו להבין עד כמה התכנית הזו היא כלי פוליטי.

הוא ביקש לא לדבר רעות על כ"ץ, אך הבהיר בנוגע לאמירתו עליו כי הוא "שקרן": "אני משרת בשירות הציבורי מאז 2002 כמעט שני עשורים - שירתי ממשלות שונות, גם בראשות נתניהו, מוניתי למנכ"ל משרד האנרגיה, וכנראה שאני יודע מה אני עושה. אף פעם לא נרשמתי בהיותי שקרן, אני חושב שמה שצריך לשאול הוא לא למה אני הלכתי. אני הלכתי בגלל המנהיגות הפוליטית-כלכלית בישראל, והציבור ישאל את עצמו איזה מדיניות הוא רוצה לראות, האם שולפים מהבטן או מיישמים מדיניות מקצועית".