בדרך לפירוק? לאחר הידיעות על מגעים אפשריים בין הרשימה המשותפת לליכוד, ולאחר בחירתו של ח"כ סאמי אבו שחאדה ליו"ר בל"ד, נועדו ראשי המפלגות המרכיבות את הסיעה על מנת להגיע לניסיון פשרה על ריצה משותפת לכנסת. 

מפלגת רע"ם הציגה שתי בקשות: הראשונה, הימנעות מהצבעות שפוגעות בזהות הדתית והשמרנית של החברה הערבית. השנייה, לכבד את החלטת רע״ם להיות גורם משפיע ולאפשר לה חופש הצבעה בכנסת. שאר הסיעות במשותפת דורשות היצמדות למצע הפוליטי הישן וכי ההחלטות במשותפת יתקבלו לפי רוב.

הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנגד, מפלגת חד"ש המשתייכת לרשימה הציגה ביקורת חריפה על מפלגת רע"מ (הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית) וממנה נמסר כי עיקר המחלוקת ברשימה המשותפת היא על סירובה של רע"מ להתחייב למצע הפוליטי המוסכם שכבר נחתם ולמכניזם קבלת ההחלטות. כמו כן, חד"ש ומרכיבים נוספים דבקים הן במצע הפוליטי והן במכניזם הדמוקרטי ודוחים את דרישת "חופש ההצבעה" שמשמעותה עלולה להיות המלצה על נתניהו, תמיכה בחוק הצרפתי או כל קומבינה מסריחה אחרת עם הליכוד.

על פי דרישותיה של חד"ש: "חבירה או סיוע ישיר או עקיף לממשלת הימין, הסיפוח וההתנחלויות הם קו אדום מבחינתנו. לא נאפשר סניף של הליכוד בתוך הרשימה המשותפת".

כזכור, ראשי הרשימה המשותפת עודה, טיבי, עבאס ושחאדה נפגשו אמש בביתו של יו"ר ועדת המעקב, ח"כ מוחמד ברכה, לדון בהמשך שיתוף הפעולה לקראת הבחירות הקרובות. משתתפים בדיון דיווחו על "אווירה טובה אך ללא פריצת דרך".