יו"ר ימינה, נפתלי בנט, נשא היום (שני) הצהרה הנוגעת לאסטרטגיית יציאה מהסגר ומהמשבר כולו. אליו התלוו פרופ' יניב בר-ים, מומחה בינלאומי למערכות מורכבות ופנדמיה, וד"ר אריק פייגל-דינג, אפידימיולוג אמריקאי בכיר. "אני שואל את ראש הממשלה ושר הבריאות: מה התוכנית שלכם?", כך אמר.

בנט הבהיר כי איננו מבין את צעדי הממשלה ליציאה מהסגר, שכן לדבריו, המוטציות משנות את חוקי המשחק, והחיסון אינו הפתרון העיקרי. "אנחנו לא יודעים כמה הן מסוכנות וכמה הן יהיו עמידות. הפכנו את ישראל לשדה הניסויים העולמי. יכול להיות שהכל יהיה בסדר, הלוואי, אבל זה מהלך מאוד מאוד מסוכן".

לדבריו, "החיסון לא הולך להגן על כשני מיליון ילדים מתחת לגיל 16. ההידבקות היום בגילאים הצעירים גדולה פי מאה מאשר בגל הראשון, ואף לראשונה, הילדים הם נושאי המחלה הגדולים ביותר".



"אם נגלה שהמוטציה עמידה בפני החיסון, אז מה, נביא את אזרחי ישראל לעוד זריקה? נחסן יומם וליל? צריך ללמוד ממדינות אחרות. החיסון לא יכול להיות מרכז האסטרטגיה. החיסון מעוור את ההנהגה מלהיות אחראיים", אמר. לטענתו, נדרש שינוי אסטרטגיה, שאם לא יעשו כך - יגיעו גלי תחלואה נוספים. באשר לנתב"ג אמר: "המדינה הכניסה פנימה רבבות חולים בלי לבדוק. עכשיו המטוטלת לא עוברת לדבר הנכון, אלא ללסגור את נתב"ג. למה? בניו זילנד לא סגרו את שדה התעופה, רק צריך לבדוק כמו שצריך".

"פרויקטור הקןרונה אמר שלא ברור לנו עדיין אם אנשים בהריון אושפזו קשה בגלל הוריאנט הבריטי אבל לדעתו זה קשור. המוטציה הזו הגיעה משדה תעופה פרוץ. הרשלנות של הממשלה עלתה בחיי אדם, 1,000 אזרחים מתו בגלל שהשאירו את נתב"ג פרוץ".

במהלך השבוע, בנט ביקר את הממשלה על ניהולה את משבר הקורונה, וטען נגד יריביו הפוליטיים: "אלו מפלגות שהומצאו במשרדים בתל אביב אצל קופירייטרים. מה עשו גדעון סער? אלקין? האוזר? איפה הם היו? מה הם עשו כשאני פתחתי מלוניות כשר ביטחון והבאתי בדיקות כשנזרקתי על ידי נתניהו לאופוזיציה".