שר האוצר, ישראל כ"ץ, השיב הערב (שני) בראיון לחדשות 12 לביקורת שמתחה עליו מנכ"לית משרד האוצר לשעבר, קרן טרנר, בתוכנית "עובדה" האחרונה, לפיה תקציב המדינה לא הועבר ממניעים פוליטיים.

השר כ"ץ בראיון עם דני קושמרו

"את קרן טרנר מיניתי בגיל צעיר מאוד לתפקיד בכיר. כשהצעתי לה את תפקיד מנכ"לית האוצר היא אמרה 'אני לא מתאימה, אני צריכה עוד עשר שנים'. אמרתי לה 'אנחנו עובדים טוב ביחד, בואי'. הסתבר שהיא צדקה. אני נפרדתי ממנה בכבוד", אמר כ"ץ.

כ"ץ אף חזר על דבריו מהראיון שהעניק הבוקר ל-103FM, לפיהם הוא מתכוון לתבוע את ראש אגף תקציבים לשעבר, שאול מרידור, שהופיע גם הוא ב"עובדה" ומתח ביקורת על התנהלות השר.

"מרידור יקבל מכתב תביעה על השקר המופרך שלו על זה שביקשו ממנו לשחק במספרים. הוא מתאים לונצואלה. הסיוע הזה מתבקש, ואם אדם הפריע לכך אז הוא בנורמות שלא שייכות לעולם. לא ראיתי את התוכנית "עובדה". אנחנו רואים פה שקרן שהורחק מהדיונים, גם מול השר הקודם הוא הסתבך. הסגן שלו שהחליף אותו עושה עבודה הרבה יותר טובה", אמר כ"ץ.

כמו כן, התייחס כ"ץ לתוכנית הסיוע שהציג אמש עם ראש הממשלה נתניהו: "כבר אישרתי תוכניות בהיקף של מעל ל-200 מיליארד שקלים. השיטה של חבילות קורונה לצד התקציב היא ידועה וגורמים בינלאומיים שיבחו אותנו. ההלוואות הן זולות ויש לנו מאיפה להחזיר. התוכנית נותנת סיוע לעסקים, למובטלים, למשפחות עד העשירון השביעי".

על הביקורת שנמתחה כלפי התוכנית מצד בנק ישראל השיב: "אנחנו פתוחים לדיון. בכירי האוצר שותפו בדיונים. יש הבדל בין תכנון ופרסום. לא שיתפתי את הפקידים מתי אני מפרסם כי זה לא תפקידם".