יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וביקר בחריפות את התוכנית הכלכלית שהוצגה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו וישראל כ"ץ. "מדינה רצינית מחלקת כספים למי שצריך אותם והם לא ניתנים כגחמה שנועדה להציל מישהו מבית סוהר. הבעיה היא שנתניהו מתעורר ומבין שיש לו בעיה פוליטית ונותן גמ"ח, זו איננה תוכנית כלכלית, הכסף הזה צריך להשיג מטרות כלכליות-חברתיות", אמר.

הוא הוסיף: "כולנו רואים שבתי החולים קורסים ואין כסף, אז מה תרמה התוכנית לטיפול בעובדה שיש לנו הרבה מתים מיותרים כתוצאה מכשלים של הממשלה? זאת איננה תוכנית כלכלית, זה לא משהו שהוכן בצורה מקצועית. המערכת הציבורית בקשיים גדולים מאוד הרבה מאוד שנים  בעקבות תפיסת עולם שהוביל רה"מ". 

רון חולדאי מציג את המועמדות במפלגתו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי

יש שלוש קבוצות – אלו שלא זקוקים לכסף, אלו ששרויים בחובות וזה מאוד יעזור להם, ואלו שהמענק לילד ייתן להם משהו. למה לא לעזור? 
"המדינה צריכה לדאוג לבריאות, לדיור, לפרנסה. אנחנו נמצאים במשבר ואין כסף, אז צריך להוציא את הכף בצורה מושכלת כדי לתת את זה לאלה שצריכים את הכסף. כשאני קיבלתי בזמנו את ה-750 שקל, התביישתי, כי אני לא צריך את זה. אילו היו מושיבים את 'נערי האוצר' והיו אומרים להם, 'תכינו תוכנית שמחלקת את הכסף בצורה צודקת והגונה' - הכסף היה משיג מטרות חברתיות וכלכליות. אני לא רואה איך הכסף הזה היום מציל מסעדן או עסק של חנות בגדים. במדינה מתוקנת, אפילו בתקופת בחירות, היה צריך להושיב את המקצוענים שייתנו פתרון".

אם היית היום בראש מקבלי החלטות, מה היית עושה לגבי בני ברק? כי ברור שיש לנו אוטונומיה חרדית מסוימת שאי אפשר להכפיף אותם, מצד שני, תכניס את משמר הגבול? תנתק אותנו מבני ברק?
"כאשר יש סופה אי אפשר לטפל בה. גם האלימות בחברה הערבית נבעה מהעובדה שנתנו לאוטונומיה להתקיים, כשהמשטרה לא נכנסת לתוך הכפרים לאורך השנים. כשלא אוכפים חוק וסדר אנו מגיעים לאוטונומיות שהן לא נשלטות על ידי הממשלה. במשטר דמוקרטי אבן היסוד הוא שכולם מכבדים חוק וסדר. מה שממשלה נחושה להשיג היא תשיג, אם לא מקיימים לא מקבלים, מונעים תקציבים".

החלומות היו גדולים וההכרזות מפוצצות, אבל אולי אתה יותר מתאים להיות נשיא מדינת תל אביב, כי זה לא תופס בציבור הכללי. אולי אתה צריך לתת למרב מיכאלי להיות הראשונה באיחוד הצפוי ביניכם?
"אני לא מסתכל על סקרים אלא מסתכל קדימה. אני נמצא במקום אחד המכובדים והנוחים מאוד, אך זה גדול ממני, קרה פה וקורה פה דבר גדול ממני שאני חייב להיות ולנסות לשנות אותו, לכן נכנסתי לדבר הזה, ואינני מסתכל על הסקרים. כשאני מסתכל, אני אומר שבקרוב תהיה פה מפלגת במרכז שמאל שיש לה מקום ליד יש עתיד, שאליה יתקבצו הרבה מנדטים. למרב מיכאלי עוד אין מפלגה ורשימה. ראוי ונכון שאוביל את המחנה הזה. אני נשאר לנהל את העיר כי אני לא מוכן להשאיר אותה להפקרות, וכשיסתיימו הבחירות בארץ יתחילו הבחירות בישראל. אני צוחק כששואלים אותי אם אני לא עובר את אחוז החסימה".