המשבר בגוש המרכז-שמאל: בחירות 2021 הובילו לפיצולן של מפלגות רבות בגוש המתנגד לנתניהו, ולפי שעה לא מסתמן איחוד באופק. מצבן של המפלגות הקטנות, ביניהן גם מפלגת השמאל מרצ, נמצא הרחק על גבול אחוז החסימה על פי הסקרים האחרונים. האם בכל זאת נראה שינוי ואיחוד באופק, בדומה למערכת הבחירות של 2019? על כך שוחח הבוקר (שלישי) ח"כ יאיר גולן (מרצ) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM, ואמר: "קוראים לחיבורים עם כל מי שנמצא סמוך לאחוז החסימה". 

התחושה היא שמרצ לא במשחק הפוליטי.
"אני באמת לא עסוק במשחקים הפוליטיים, יש לנו את העמדות שלנו, את האידיאולוגיה שלנו. אנחנו נעשה את הבחירות הכי טוב שאנחנו יודעים. מצבה של מרצ כרגע לפני הבחירות על פי הסקרים יותר טוב, זה המצב הכי טוב בשנתיים האחרונות. אני לא יכול להגיד שאני מאושר מהמצב הזה כי אני רוצה שמרצ תהיה יותר גדולה ויותר מכך אני מסתכל על הגוש שלנו ומצבו התדרדר ואל השתפר, זה עניין מטריד ומדאיג מאוד. שביעות רצון בכלל ביחס למרצ ספציפית? אני חושב שאנחנו צריכים לעשות יותר טוב אבל המצב היום נראה לא רע".

אתה לא רואה את עצמך חלק מחיבור גדול יותר?
"היינו מוכנים לחיבורים ואנחנו קוראים לכל אלה שנמצאים על סף מעבר אחוז החסימה בואו אלינו, נתין לכם בית פוליטי ראוי וטוב של שמאל ציוני".

מי צריך להנהיג את השמאל הציוני?
"אני ממש חושב שהסוגייה של ההנהגה היא לא החשובה כרגע. אנחנו כל מערכת בחירות עסוקים בזה ובסוף מגלים שאין משיח, אין משיח. אני לא בין אלה ששם את האגו שלו לפני הרעיונות והאידיאולוגיה. אני חושב שצריך לשרת רעיון ולא הרעיון אותי. מניסיוני אמנם לא מאוד עשיר בפוליטיקה הכול שאלה מי מביא יותר מנדטים – זה מה שיקבע מי יוביל את הגוש. אבל יותר חשוב – מה יעשה הגוש, הוא צריך לגדול ולהיות שותף לשלטון. אם זה יקרה או לא אני לא יודע".

הוא לא צריך להוביל? מה זה אומר שותף?
"כרגע זה לא מעשי וכל עוד זה כך אנחנו רוצים להשפיע מבפנים, אני חושב שזה דבר אפשרי ולכן אני מייחל שנוציא בבחירות את התוצאה הטובה ביותר".

כזכור, לפני כשבוע דווח בחדשות 13 על כך שרון חולדאי העומד בראש מפלגת "הישראלים" שוקל חיבור אפשרי עם מפלגתו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון - תל"ם. הדבר טרם התגבש לכדי הודעה רשמית. כמו כן, מסרים דומים על איחוד נשמעו גם מכיוונה של יו"ר מפלגת העבודה החדשה, מירב מיכאלי, לאחר זכייתה בפריימריז.