עמיר פרץ, שר הכלכלה, הודיע הערב (שלישי) כי יעזוב את מפלגת העבודה ויתפטר מהכנסת. פרץ נענה לבקשתו של גנץ וימשיך לכהן כשר הכלכלה והתעשייה. הודעתו מגיעה לאחר שמרב מיכאלי נבחרה לראשות מפלגת העבודה וקראה אתמול לו ולאיציק שמולי, שר העבודה והרווחה, לעזוב את את "ממשלת נתניהו-גנץ המושחתת".

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

פרץ כתב במכתבו ליו”ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כי "אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת בימים אלה. מכיוון שהודעתי שאינני מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה-24, ומאחר ומדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז –שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, ולכן החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה".

המכתב של עמיר פרץ למרב מיכאלי by maariv on Scribd

עוד הוסיף: "אמשיך לפעול למען מאות אלפי המובטלים במסגרת אחריותי על שירות התעסוקה. למען העצמאים שזקוקים לסיוע ולהיערכות לתכנית השיקום של הימים שאחרי הקורונה. אמשיך להירתם לסייע למפעלים הנמצאים בקשיים, ולעודד הקמת מפעלים חדשים. אני פועל בימים אלה לפרוס כיפה טכנולוגית חזקה ורחבה מעל כל אזורי הפריפריה והמגזר הלא יהודי באמצעות סדרי עדיפויות חדשים אותם קבעתי יחד עם הרשות לחדשנות".

כזכור, מקורביה של מיכאלי אמרו אתמול על רעיון עזיבת המפלגה את הממשלה כי "כיו"ר המפלגה היא יכולה להחליט על מהלך כזה של יציאה מהממשלה, מרגע שנבחרה ברוב קולות, ואם פרץ ושמולי לא יכבדו את ההחלטה - היא תפעל להוצאתם מהמפלגה". 

לפי רשימת העבודה-גשר-מרצ לבחירות ה-23 לכנסת, מי שאמור להחליף את עמיר פרץ כח"כ נכון לעכשיו הוא אילן גילאון. יוזכר שלאחרונה דווח כי הוא נמצא במצב בריאותי קשה.