הגדלת התקציב השנתי, הרחבת היקף שעות הסיעוד, צמצום הבירוקרטיה ומלחמה בלי פשרות באנטישמיות – אלה רק חלק מההבטחות שסיפקו המפלגות הפוליטיות בישראל לרגל יום השואה הבינלאומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "טרם נמצא חיסון שיגן מפני וירוס האנטישמיות. אני נשבע לעולם לא לשכוח את העבר הטרגי ולעולם לא לאפשר עוד לעם היהודי להיות חסר ישע מול הכוחות המבקשים את השמדתנו. 'לעולם לא עוד' אינה סיסמה. זוהי מדיניותנו וזוהי משימתנו ואנחנו נקיים אותה תמיד".

כך ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, שמבטיח כי הממשלה שתקים מפלגתו לאחר הבחירות תפעל להקמת מסלול "מחויבות אישית", ובמסגרתו יגיעו תלמידי כיתות י"א וי"ב אל ניצולי השואה, יוודאו כי הם מקבלים את כלל הזכויות המגיעות להם, יסייעו להם במימוש הזכויות ויפיגו את בדידותם.

אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת ישראל ביתנו: "'לשנה הבאה בירושלים' היה המשפט ששמעתי משחר ילדותי בבית הוריי. זיכרון השואה הינו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל. לצד ההתייחדות עם  הקורבנות אסור לנו לשכוח לעולם את ניצולי השואה שממשיכים לשאת בגופם ובנפשם את התופת והכאב ומהווים סמל ומופת לכוח ההישרדות והגבורה של העם היהודי. בזכותכם הצלחנו להקים את מדינת ישראל – מדינת היהודים".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ התחייב כי יפעל לחקיקת חוק זכויות ניצולי השואה, "אשר יבטיח זכויות לכל ניצול, כדי שיושם קץ למצב המחפיר, והאנשים האלה יוכלו לחיות את חייהם בכבוד". רון חולדאי, יו"ר מפלגת הישראלים, זועם על הזנחת מערכת הרווחה הישראלית, ומבטיח כי יפעל "שהיא תוכל להגיע לכל אחת ואחד משורדי השואה ולדאוג לא רק לצורכיהם הפיזיים אלא גם שיידעו וירגישו שהם לא לבד ויש מי שדואג להם".

בצלאל סמוטריץ יו"ר מפלגת הציונות הדתית: "שנאת ישראל טהורה הביאה להחלטה של שמד טוטאלי לעם היהודי. ומתוך התופת, צמחו להם מעשי גבורה של רבים רבים וצמח כר פורה להמשך התנועה הציונות ולשיא של הקמת מדינת היהודים בארץ ישראל. אנחנו לעולם לא נשכח. נזכור. נזכור את ששת המיליונים, נזכור שאין לנו ארץ אחרת. לא נהיה תלויים בחסדי הגויים. נעמוד איתנים וגאים בעם היהודי. נקדש את החיים, ננציח את הזיכרון, נתפתח ונפתח חידושים עבור העולם, וכשצריך, נילחם ובע"ה ננצח במי שמבקש רעתינו. ובעיקר נישבע לדורות הקודמים ולדורות הבאים- לעולם, לעולם לא עוד".

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, ממליץ להילחם "במכחישי השואה שבתוכנו. אלה שסבורים שלא תיתכן שואה בימינו. בואו נקשיב היטב לאויב, נלמד מהן מטרותיו, ונרוצץ את ראש הנחש, כדי שנכדינו לא יצטרכו ללמוד על שואת המדינה היהודית".

גם גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, מגדיר כמטרה את המלחמה באנטישמיות ומוסיף: "לצד פעולות אנטישמיות של פגיעה פיזית ביהודים, הטכנולוגיה מאפשרת היום הפצת שנאת יהודים ביתר קלות. אנחנו מחויבים להיאבק בתופעה הזו בכל האמצעים, כי זה תפקידה של מדינת ישראל כביתו של העם היהודי".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט הזכיר כי "יהודים בטוחים באמת רק כאשר מדינת ישראל חזקה ובטוחה" והוסיף: "לעולם לא נפקיד את גורלנו בידי זרים".