סערה בחברה החרדית: מערכון שיעלה הערב (רביעי) בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", בו צפויה להופיע דמותו של מנהיג הזרם הליטאי החרדי הרב חיים קנייבסקי ונכדו יענקי, מעורר סערה בקרב הציבור החרדי ונציגיו הפוליטיים, שטוענים כי מדובר בפגיעה בכבוד הרב וברגשות הציבור הדתי והחרדי. 

ח"כ משה ארבל (ש"ס) מסר בתגובה: "אנשי ארץ נהדרת לא פגעו רק בכבודו של הגר"ח קנייבסקי אלא בציבור עצום של מסורתיים, דתיים וחרדים שמעריצים את גדולי ישראל. היו זהירים בגחלתן שלא תיכוו".

חברי הכנסת של דגל התורה קיבלו הודעה: "היו"ר משה גפני ביקש למסור כי בבקשה לא להגיב ולהתייחס כלל לנושא של 'ארץ נהדרת'. לא החכי"ם ולא העוזרים. שיישרפו בגיהנום".

מפלגת עוצמה יהודית מסרה: "אנו מוחים על ביזוי גדולי ישראל. אחרי ביזוי התפילין וביזויו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לפני כשנתיים, בארץ נהדרת חוצים היום שוב את כל הקווים האדומים ומבזים את גדול ישראל הרב חיים קנייבסקי. החיקוי בא בהמשך להסתה ההולכת וגוברת נגד הציבור החרדי בתקשורת. מעניין מדוע חיקוי וביזוי של שופטי בג"ץ לא יהיה בתוכנית".

מהפקת התכנית נמסר: "ארץ נהדרת היא תכנית סאטירה שעוסקת בתופעות ומנהיגים, מכל המגזרים, שיש למעשיהם השפעה על גורל אזרחי המדינה. מזמינים את כולם לצפות הערב ולגבש דעה בעצמם".

הרב קנייבסקי מדבר על חיסוני קורונה לנשים בהריון

כזכור, הרב חיים קנייבסקי עלה לכותרות בעקבות ההתעלמות הגורפת שלו מתקנות הקורונה שהממשלה קבעה, וקריאתו לפתוח את תלמודי התורה ולקיים אורח חיים רגיל חרף סכנות מגיפת הקורונה והפגיעה החמורה שלה בציבור החרדי. הוא מתפקד כמנהיג הרוחני של הזרם הליטאי בציבור החרדי, בנוסף להיותו פוסק ומחבר ספרים רבים במגוון מקצועות תורניים.

מאז פטירתו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ב-2017, הפך קנייבסקי לאחד משני מנהיגי הציבור הליטאי, לצד הרב גרשון אדלשטיין . פסיקותיו משפיעות באופן ישיר על חייהם של מאות אלפי אנשים שרואים בו מנהיג, גם בציבור החרדי הספרדי, ומעמדו רם במיוחד.

הרב קנייבסקי לומד

גם באוכלוסייה החרדית היו מי שהביעו תרעומת על כך. יודי יגאלי, צעיר בן 20, מהמגזר החרדי בבני ברק אמר על החיקוי: "יש הבדל בין תוכנית הומור שהיא מרכזת קטעי חיקוי על פוליטיקאים ותוכנית סאטירית לבין חציית גבולות כשבאים לזלזל בדמות רוחנית מההנהגה הבכירה של הציבור בבני ברק ובכלל. מדובר באחד מגדולי הדור אחרי פטירתו של מרן עובדיה יוסף הרב חיים קנייבסקי הוא גדול הדור והדמות הרוחנית הבכירה לכל המגזרים".

עוד הוסיף: "בפוליטיקה ניתן למצוא הרבה הומור אבל כשמדובר ברב שאליו פונים מכל העולם ומתייעצים בסוגיות אישיות עמוקות ואינטימיות לזלזל בו ולהפוך אותו לחלק מההומור זה לתקוע סכין בלב הציבור החרדי וכלל הציבור שמאמין ברב קנייבסקי".