מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הארכת תקנות הסגר עד ליום ראשון בחצות. התקנות אושרו על ידי המליאה כיוון שיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, החליט שלא לכנס את ועדת הכנסת לאישור הארכת הדיון בתקנות, כל עוד חוק הקנסות לא מאושר.

על רקע אישור הארכת תקנות, פוצצה ישיבת החוקה שביקשה להגיע לנוסח אחד של חוק הקנסות, המקובל על כל הממשלה. המשמעות היא כי אכיפת הקורונה בנושאים אלו תימשך כמו שהיה עד היום, כך שניתן להטיל קנסות בגובה של עד 5,000 ₪, אולם לא ניתן יהיה להטיל צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך.

הדיון בוועדת החוקה על הארכת תקנות הקורונה. צילום: רונית גל, דוברות ועדת החוקה

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום מוקדם יותר במרכז חיסונים בשדרות והודיע כי יכנס מחר את הממשלה כדי להאריך את הסגר, וכי רמת התחלואה תקבע בכמה זמן יתארך. עוד הוסיף כי יחסום את הגבולות היבשתיים של מדינת ישראל, כולל כבישי ירדן.

סגן הבריאות, ח"כ יואב קיש, אמר במליאה: "מדובר בארוע מכוון של מפלגה שותפה פריטתית בממשלה שמונעת מהממשלה, שהחליטה על סגר, וכולנו מבינים באיזה עומס מטורף במערכת הבריאות, ואותה ממשלה מונעת מועדת הכנסת לקבל החלטה". הוא הוסיף כי "אנחנו מביאים הצעה לכנסת לאשר את התקנות. משמעותן הארכת הסגר עד ליום 31 בינואר. ללא אישור המליאה תתבטל אחריות פלילית על אותן עבירות ויוחזר כל קנס שנגבה בגינן".

מיקי זוהר במליאת הכנסת (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
מיקי זוהר במליאת הכנסת (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

מכחול לבן נמסר: "במדינת ישראל אין סגר דה פקטו - יש ציבור שעומד בתקנות ושומר על הנחיות הסגר, ויש ציבור ששם עליהן פס. עד שלא תהיה אכיפה שוויונית, והנחיות הסגר לא יאכפו וישמרו באופן מלא, אין כל משמעות להמשך הסגר במתכונתנו הנוכחית. דין בני ברק וביתר עלית כדין הרצליה וראשל"צ".

בהמשך מסרו שוב, "לא תתקיים שום ישיבת ממשלה על הארכת הסגר - אם לא תהיה אכיפה אחת לכולם. או שכולם יישמעו לסגר - או שלא יהיה פייק סגר. דין בני-ברק ואלעד כדין הרצליה ורעננה".

"אנו מגנים על עצמנו בפני המוטציה. המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים", אמר נתניהו בביקורו בשדרות. 

"לשם כך קבענו שני דברים: אחד - סגר. אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמןהדבר השני - אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן.

בהמשך לדברי נתניהו, שר הפנים, חה"כ אריה דרעי, הודיע כי מעברי הגבול היבשתיים - נהר הירדן, טאבה וערבה (יצחק רבין) - ייסגרו לכניסת ישראלים וזרים החל ממחר, ה-28.01.21 ועד סוף החודש, יום ראשון ה-31.01.21. עם זאת, מעבר אלנבי יישאר פתוח למעבר תושבי יהודה ושומרון.